Unroota - trasig USB-port. Hur?

Diskussion i 'Hero' startad av paycheck, 20 jun 2011.

  1. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Tjena
    Nu har Heron har gått sönder både här och där, men det främst att digitizern ballat ur och måste för andra gången bytas. Måste unroota men kom på att jag enbart kan ladda via USB-porten och inte föra över data, dvs de unroot-guider med HTCSync som finns tillhands på nätet är för min del obrukbara. Jag kan ju föra över data via Wlan. Finns det något annat sätt än ovan nämnda som jag kan använda mig av?

    Tackar på förhand.
     
  2. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanske lite sent att svara men.....


    Har du provat med en kortläsare för att föra över filerna till ditt sdkort ?
     
  3. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Tack för svar, lite sent, men.. :)
    Jag fick i alla fall allt att fungera, och då tack vare att filerna låg på sdkortet (mha kortläsare). Dock så fick jag lov att göra om kortet till ett gold card för att få det att fungera. Krångligt men det fungerade bra. Nu minns jag inte exakt hur det var och är rätt noob, men för att ta bort rooten/recoveryn fick man lov att köra via HTC Sync (via USB)?
    Hursomhelst gick jag bland annat efter denna tråden:
    [Q] unroot Hero without usb - xda-developers
    Telefonen var hos Anovo i 4 veckor, fick tillbaka den och den funkade i 3 sen ballade skärmen ur ännu en gång. Nu ligger luren i byrålådan iväntan på ork att ta tag i att ta bort rooten och skicka in ännu en gång. Men jag gör det...sen... Och appropå skicka in den igen, nu när den kommer vara inne en tredje gång för samma fel (4 gånger tot) har jag fortfarande rätt att häva köpet efter drygt två år? Den är köpt i augusti -09 och reklamationsrätten är ju 3 år.