Uppbyte från Nexus One

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av soderkvist, 25 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Hej

    Jag funderar på ny telefon nu när den nuvarande är drygt 3 år gammal. Jag vill gärna ha bra stöd från tredjepartsutvecklare. Kraven på high end-prestanda är inte jättestora då jag använder diverse paddor för sånt. Bra batteri är trevligt.

    Just nu har jag en Nexus One med abonnemanget Telia Student som jag kommer rätt billigt undan med (150-160 kr månaden). Jag kan ändå tänka mig att byta abonnemang om det känns värt.

    Till exempel så säljer Halebop Galaxy S2 med 4g för 1990 utan abonnemang. Utan nytt abonnemang kan jag inte använda 4g men det kan ju vara värt ändå.

    Ska jag däremot ha nytt abonnemang så kan jag köpa lika gärna köpa Nexus 4 för 299 kr /månad på Halebop via Mecenat, men långa bindningstider är ett stort minus.

    Annars känns det som att 2-3000 kr borde ge ett bra uppbyte men egentligen sitter det inte fast. Som sagt har jag tillgång till Mecenat studentrabatter. Vad har ni för tips?

    Med vänlig hälsning
     
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Comviq har fastprisabonnemang för 245kr. Utan telefon, utan bindningstid och ger 4G-hastigheter. Önskade att jag kunde rekommendera dig att köra på S2 LTE från halebop och ta Comviqabonnemanget. Däremot så tror jag att den från halebop inte har frekvensbandstöd för abonnemanget från Comviq. Däremot är det folk som säljer oöppnade som passar Comviq/tele2.

    Jag har själv den telefonen och har inga större negativa invändningar. Gillar telefonen skarpt, men det finns några tips du bör känna till som jag kan bjuda om du väljer den. Slutändan kan ja ändå rekommendera den

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  3. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Definitivt intressant telefon men tyvärr kan jag bara välja Telia eller Halebop då jag då och då vistas i västerbottens inland. Halebops rubbetabbonemang kostar dock också 245 kr, eller 199 kr i månaden för student men det gäller endast vid 24 månaders bindningstid, tyvärr. Annars skulle det vara trevligt med 4g, det ska finnas i Umeå där jag bor. Delar ofta internet till paddan också.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.