Uppdatera allt

Discussion in 'Magic' started by makrus, Nov 3, 2009.

1. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Fungerar det inte med det som robocik föreslår ovan så kan du alltid gå och handla en kortläsare hos din lokala elektronikaffär.

2. makrus

makrus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Framgång!

Provade adb remount men fick det inte att fungera. Sen provade jag pusha in SPL igen och denna gång gick det!
    Så nu har jag "update.Engineering-SPL-HBOOT-1.33.2004-signed" SPL.

Pushade över Rom filerna och körde dessa i "recovery menyn" Dessa installerades felfritt men telefonen fastnar i "första bilden" när jag fösöker starta telefefonen vanligt.

Någon som har en ide på vad man kan göra?

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Att mobilen kan stå och tugga ett bra tag utan att det verkar hända något är inte något att direkt oroa sig över. låt den ligga upp till 10 min. händer inget så dra ur batteriet och testa igen. Annars kan du ha flashat in fel filer. Så länge du kan komma in i recovery menyn är det enkelt återställt.

4. makrus

makrus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat ett par gånger nu men kommer inte in. Måste ha varit fel filer jag flashade in.

De jag flashade in var:
    HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip
    rad-4.2.3.1-EBI1.zip
    update-cm-4.2.3.1-signed.zip

Någon som vet om dessa filer är "fel" för min telefon? (Vodafonebrandad magic)?

Uppdatering: Fick in HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip och update-cm-4.2.3.1-signed.zip. Telefonen startar och fungerar fint. Med andra ord är det rad-4.2.3.1-EBI1.zip som spökar. Vad är det för "paket" och vad kan man få tag på ett som fungerar?

Edit: sökte runt lite ok tror att "rad-4.2.3.1-EBI1.zip" var för 32a versionen av magic. Det var därför den inte fungerade. Har dock inte hittat någon bra version till min telefon än.

Last edited: Nov 5, 2009
  5. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Troligen har du en 32B för den sista filen ska vara en kernel speciellt för 32A. De två första filerna räcker för din del isåfall.

(sorry åtskilligt editerande pga total förvirring om vad som är 32a och 32b)

Last edited: Nov 6, 2009
  6. domino

domino Guest

Jo, blev också smått förvirrad till en början innan jag insåg att det fanns två olika modeller.