Uppdatera från CM6 till CM7, tillvägagångssätt?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av gahrgamel, 11 apr 2011.

  1. gahrgamel

    gahrgamel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst nyheten om att Cyanogenmod version 7 släppts såg jag att det även finns alpha-versioner av 7:an till Spican. Eftersom jag har CM6 installerad på min skulle jag vilja testa att installera 7:an, men hur gör man?

    Räcker det att whipa och uppdatera från recovery, eller måste man även byta kernel? Jag har LK2.xx(?) installerad just nu.

    Tack på förhand!
     
  2. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Du behöver inte byta kernel, men de versioner som finns till Spican är inte direkt stabila. Vänta tills den riktiga CM7 kommer istället. Jag körde CM7 Alpha 2.2 ett tag men den hängde sig varje dag, ofta gick det inte att svara, kameran fungerade inte alls osv. Så mycket problem och inga egentliga fördelar över CM6 utöver att den är snyggare då förstås.

    Väljer du att ändå göra det så rekommenderar jag en total wipe av både data och minneskort. Sen är det bara att köra den i recoveryn. De rekommenderar också att wipea igen efter installation för att vara säker. Ladda ner den här
     
    gahrgamel gillar detta.
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Gingerbread temat kan man ju installera till CM 6 ändå.

    Men som redan sagt, håll dig till CM 6 förtillfället, CM 7 är inte tillräckligt färdig än för dagligt bruk.
     
  4. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Cm7 är väldigt instabil mrn jag använder den iallafall så att jah kan skryta ;pdock upplever jag webbläsaren i cm7 snabbare än cm6.

    Jag kan tilllägga att man inte behöver wipea minneskortet när man flashar ny ROM, jah har gjort det nånga gångr utan att wipea och mitt sdkort funkar bra (telefonen oxå)