uppdatera SDK

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av birdfish, 22 mar 2018.

  1. birdfish

    birdfish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har rootat min SM-G3815 och installerat cyanogen 14...När jag försöker installera G-apps får jag beskedet att jag har SDK 24 och behöver minst SDK 25. Tacksam om någon kan hjälpa mig.
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hur försöker du installera Gapps? Ofta brukar man flasha Gapps i recovery, tex TWRP. Jag tycker därför inte att man borde behöva Android SDK överhuvudtaget för att installera det.
     
  3. birdfish

    birdfish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej lassekongo tack för svar. Jag använder TWRP och flashade utan problem gapps mini. Men det visade sig att den inte innehöll play store, vilket ju innebär att jag inte kan ladda ner googleappar. När jag då försöker flasha gapps full så börjar processen men avbryts med meddelandet att jag behöver SDK 25.
    Ytterligare problem är att jag efter rootningen inte kan få in telefonen på datorn, inte ens med myphone, bara med vysor, men där kan jag inte överföra något mellan datorn och telefonen. Till saken hör att all uppkoppling till nätet sker med telefonens hotspot. Ja kan du hjälpa mig vore jag jätteglad - eller tipsa om någon annan som kanske kan.
     
  4. birdfish

    birdfish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Ingen på forumet som kan hjälpa mig? Jag närmar mig 80 och är av förståeliga själ inte så haj på det här.
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Cyanogen är ersatt med Linageos numera och du borde flasha det istället. Finns en inofficiell här (har ej sökt så finns kanske officiellt numera) samt använd dig av opengapps och välj mini för 7.1 så bör allt gå bra.

    [SM-G3815][ROM][Unofficial][7.1] LineageOS 14.1 for Samsung Galaxy Express 2

    PS du kan hämta hem samtliga filer direkt i telefonen för att enkelt kunna flasha dessa utan att behöva blanda in datorn.
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Är du säker på att du laddade ned Gapps för rätt version av Android? Jag skulle kunna tänka mig att TWRP kommer klaga på felaktig API-nivå (utvecklarspråk för Androidversion) om du försöker flash del Gapps :) SDK (software developer kit) är bara relevant på en dator så det borde egentligen inte spela någon roll i det här fallet.

    Men som @chraist@chraist skriver borde du satsa på LineageOS eftersom CyanogenMod är nedlagt.
     
    chraist gillar detta.