Fråga: uppdatera utan dator?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av BayHarborButcher, 11 oktober 2012.

1. BayHarborButcher

BayHarborButcher Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är en übernoob och fattar inte mycket om varken forum (aldrig gjort ett inlägg över huvud taget) eller Android. Hursom har jag skaffat mig en galaxy s3 och är toknöjd! Har sökt igenom Swedroid i jakt på svår men utan framgång så känner mig tvungen att starta ny tråd (kritisera gärna om jag missat nån uppenbar tråd) till saken! Jag har läst att jelly Bean 4.2 ska ha släppts för ett par dagar sedan och självklart är jag taggad på att uppdatera, frågan då, hur gör jag? Äger ingen dator, är detta ett måste? Är det så enkelt att jag går in på inställningar och söker efter uppdatering? Nån annan som fått tag på senaste jb? Tack på förhud.

2. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 128 GB
    ROM:
    iOS 18.5
    Tjena! nej du behöver en dator eller vara rootad för att installera 4.1.2 men då blir det inte original 4.2 och det är kasst men det finns 4.1.1 original som du kan ladda ner:)

Last edited: 11 oktober 2012
  3. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tja, dator är ett måste såtillvida att du måste ladda ner det som du vill installera/flasha. Om du är enbart intresserad av officiella uppdatering så behöver du varken dator eller root, du får uppdateringarna OTA (over the air). Det finns dock ingen officiell nordisk 4.1.1 och ännu mindre en 4.2 så du måste tyvärr vänta tills dessa släpps av Samsung till de nordiska användarna.

4. BayHarborButcher

BayHarborButcher Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för för hjälpen! Känner mig inte mycket smartare nu men känns som jag har mer att gå på iaf :) är halvt expert på iPhone och jailbreak mm men känner mig vilsen i androidjungeln.. flasha tex, vad är det? Väntar på en grym ny dator så är väl bara att hålla ut och hoppas på att Samsung lägger på ett kol! Tack igen

5. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Flasha är att installera ny rom. det finns 4 sätt attt göra det på:
    1. du väntar på att du får en officiell uppdatering genom OTA
    2. du väntar på att du får en officiell uppdatering genom Kies (kräver dator)
    3. du använder CWM (kräver dator då du måste ladda ner och lägga mjukvaran på sd kortet)
    4. du använder Odin (kräver dator då du måste köra Odin och ladda ner)

5. det finns väl något som heter KiesAir eller något sådant (?) Har aldrig använt det och vet inte riktigt hur det fungerar, men jag misstänker att du måste ha tillgång till en dator :)

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max