Det där låter ju inget vidare! När du la in 2.2 blev telefonen resetad eller sparades allt som du hade i den innan? Om den var som innan kanske det kan vara värt ett försök att fabriksåterställa telefonen ihopp om att den blir bättre. Edit Lästevjust på Motorola owners forum att man kan behöva göra en fabrikåterställning efter uppgr till 2.2, telefonen blev då mycket snabbare Sent from tapatalk
Ang batteriet så har jag läst att android tar några laddningar på sig innan det lärt sig batteriet igen efter en flashning, många säger att efter några laddningar/urladdningar blir det bättre. Stämmer med min Samsung Galaxy 5 efter en update...
Fick just en email från den, men det gällde tydligen bara Franska varianten, dröjer nog inte så länge nu, jag har UK. Sent from my MB525 using Tapatalk
Fick också att mail ang detta nu, verkar ju allafall som att utrullningen är på gång fast Land för land Sent from tapatalk
Froyo Efter 2 dagar fungerar det mycket bättre med Froyo. Laggningar borta och andra egenheter. Batteriet är nu som vanligt. Tydligen så behövde mjukvaran lite tid på sig. Dessutom ska vissa appar uppdateras som stödjer 2.2.
Hej, funkar spel och andra appar bättre efter uppdateringen? T.ex. Angry Birds och Dungeon Defenders?
Jag antar att du inte gjorde en fabrikåterställning efter uppgraderingen? Skönt att höra att den blivit bättre. Läste på Motorola owners forum att den blir bra efter ca 24t om man inte väljer att göra en fabrikåterställning efter uppgr. Slipper man göra en återställning är det ju bra, det är ju lite jobb att lägga in allt sen ;-) Sent from tapatalk
Hur fick ni uppdateringen, är det en OTA-uppdatering eller måste jag ladda hem den via datorn och sedan lägga över den?? Även jag är nyfiken på hur ni har gjort med kontakter och sådant, resetades det eller fanns det kvar??
Froyo Ingen fabriksåterställning är gjord. Angry birds har alltid funkat bra. Det andra har jag inte testat. Uppdatering måste göras via datorn och Update Manager. Se Motorolas hemsida. http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/ Jag valde France pga inköpt från Frankrike. Om du har rätt språkversion( FR bland annat) på mjukvaran finns den ute nu.
Okej, jag misstänker att jag har FR-versionen, finns det något smidigt sätt att kolla upp det i telefonen?? Den är inköpt hos eshop247.se nämligen...
Kolla Settings, About phone, System version. Min slutar på GB, köpt i England. Sent from my MB525 using Tapatalk
Enligt Anovos hemsida idag; Modell: MB525 Servicecenter: ANOVO Nordic, Kristinehamn Aktivitetsbeskrivning: Byte av högtalare. Uppgraderad till Nordic Retail (2.2.2). Test ok.
Lika för mig med! Aktivitetsbeskrivning: Byte av kamera och display. Uppgraderad till Nordic Retail (Android 2.2.2). Funktionstest och livetest ok.
Det som retar mig mest av att läsa folk som fått 2.2 genom service, är att jag fick tillbaka min lur veckan innan första rapporterade att han hade fått 2.2 edit: ingen snäll tekniskt lagd själ som skulle kunna plocka officiella 2.2 från sin lur och slänga upp någonstans för oss andra att ta del av?
Följdfråga till er som fått telefonen uppdaterad. Har någon återställt telefonen från back-up gjord med Titanium? I så fall, gick det bra :-) ? Kommer betalappar från Market att laddas in automatiskt igen vid nästa anslutning? Hoppas få telefonen på fredag om inte posten ställer till något. Om någon förklarar hur man får ur 2.2.2, om det går, så kan man väl alltid försöka.
Fick min Defy idag. Köpt på Tele2 (ej opratörslåst). Kom med Android 2.2.2 och svenska menyer. Så jag antar att Telia,elgiganten,pccity och övriga svenska återförsäljare kommer sälja den med 2.2.2 och svenska menyer.
Ja, och även har det gått ut ett mail från motorola att defy nu är lanserad och finns för försäljning i flera butiker i Sverige. Vet inte om jag ska säga välkommen tillbaka, eller om jag ska vända andra kinden till bara för snikenheten med låsta bootloaders...
Någon som fått senaste Nordic, vad är versionnumret? Alltså inte androidversionen, utan motorolas nummer. Och är det senare än den läckta som finns på XDA (3.4.2_177), skulle iaf jag bli väldigt glad om ni gjorde en nandroid och slängde upp.