Ingen aning... kan han inte ge sig och skicka vidare frågan bara-.- Risken är ju att service stället får skit, och ingen mer får uppdateringen... Sent from my MB525 using Tapatalk
Han försöker få mig att säga vart Anovo ligger. Han säger också att han ska fixa så jag får mina skruvar på mobilen utbytta (det fattades en efter en service hos Anovo ). Han sa även (lite tjatiga meningar jag skriver) att han ska se till att ingen mer får svenska menyer för han anser att det är emot hur en Motorolas standard på reparationer är... -.-
Men för... ja... vad säger man? Vad dom har som standarder börjar jag fundera över... Säg att Anovo ligger i Sverige Och är typ Sveriges största mobilservice(dessvärre)^^ och att det finns något som heter google, use it!^^
Vad frustrerande! Jag hade en fransk defy (retail). Min mobil har varit inne på rep, och jag fick tillbaks den, dock med 2.1 fortfarande. Inga problem tänkte jag, den franska kan man ju uppdatera själv. Döm om min förvåning när min mobil uppdaterats, men till 2.51 UK! Antagligen har jag inte fått samma mobil tillbaks som jag skickade. Jaja, det är väl bara att vänta tills froyo finns till UK-retail också.
Sådärja! En vecka utan mobilen men nu är den skickad från Anovo och följande stod på hemsidan "Byte av högtalare. Uppgraderad till Android 2.2.2 (Nordic Retail). Test ok. " Gött, bidde mjukvaruuppgradering också alltså, trots inköp via Pixmania
Är det fortfarande ingen som har lust att kolla vilket versionnr ni fått efter uppgraderning till Nordic av Anovo? Skulle vara trevligt att veta om jag har senaste, eller om det finns nyare och stabilare. 3.4.2-177 är iaf den senaste läckta Nordic som finns på internet. Edit: Det står under buildnr i Inställningar -> Om telefon..
Systemversion: Moto_Version.34.177.5.MB525.Retail.en.ND Modellnummer: MB525 Android-version: 2.2.2 bla bla.... Version: JOREM_U3_3.4.2-177-5
Jag laddade hem min uppdatering på nätet någonstans häromdagen Systemversion: Moto_Version.34.177.5.MB525.Retail.en.ND Modellnummer: MB525 Android-version: 2.2.2 bla bla.... Version: JOREM_U3_3.4.2-177-5
Skule vara kul om någon med den officiella 2.2 kunde berätta lite om hur ni upplever det ? Speciellt om ni haft 2.1 innan. Buggar ? Är telefonen snabbare ? Ja ni fattar :-)) Är skapligt nyfiken...... Jag är grymt nöjd med min telefon som den är nu på 2.1 och har ingen lust att uppdatera mig till problem.
Telefonen är märkbart mycket snabbare efter uppdateringen. Det enda problemet jag har är att vissa 3D-spel hakar upp sig. Jag kan rekommendera dig att uppdatera din mobil.
Jag körde några dagar på 2.1, engelsk version. Slängde snabbt i en Nordisk version 2.2 och är supernöjd! Snabbare generellt sett och inga buggar överhuvud taget. Den rullar på lite bättre än förväntat! Bytte från en HTC Legend med 2.2 men den här känns mycket stabilare.
Känner att telefonen inte riktigt hänger med i svängarna lika bra med 2.2, den verkar ha problem när man stänger appar och eller byter emellan två olika. Har någon annan upplevt att den kan hänga sig efter uppdateringen?? Finns det någon app som kan lösa mitt problem, verkar som att den inbyggda task-managern inte klarar av att sköta det till hundra procent. Skulle även vilja veta varför telefonen börjat ladda hem avsevärt mer data nu än tidigare, någon ändring sen 2.1 som gör att telefonen synkar oftare, 98 Mb nattetid när man kör batterymode-night på den känns lite fel va??
Advanced Task Killer Den gör underverk jämfört med den inbyggda task-managern. Den borde också kunna åtgärda dina "problem"
Har ju hört flera undvika just ATK eftersom den kan skapa buggar, men det kanske råder delade meningar om det??