Fördelar med 2.2 är t.ex flash, snabbare (jit), vissa program kräver 2.2, cloud to device messaging m.m.
Nu verkar det röra på sig med 2.2 för tyska Defy.Dock ingen retail-version än, bara operatörsspecifika. Men det måste ju rimligtvis vara på gång.
Jag såg i en tråd på Motorola-forumet att Dach Retail = Tyskland, Schweiz och Österrike. MEN!! TRose (moderator): "2.21 can upgrade. There seems to be an issue with 2.51.1. Trying to fix that now. I'll post back."
Nu har han uppdaterat med att det ska fungera. Även en användare bekräftar att det fungerar att uppdatera 2.51. 1 Tyska Defy nu Sent from tapatalk
Då infinner sig frågan: om man flashar nordiska 2.2, borde man sedan enkelt kunna flasha tyska 2.2 om garantiärende skulle uppstå? Man slipper väl problemet med att nedgradera 2.2. --> 2.1. Alltså borde man nu kunna flasha nordiska romen utan att vara minsta orolig för garantin, eller? Är det förresten någon som har erfarenhet av vad som händer om man skickar en rootad mobil till Anovo? Eller går det att unroota på något enkelt sätt om det behövs?
äntligen! updaterar min tyska Defy as we speak, genom Motorola Software Update OBS! Jag måste ställa telefonen på Windows Media Sync för att mjukvaran ska hitta telefonen. så om din telefon inte hittas i Portal and Tools, prova media sync
Sådär ja, då var min tyska defy uppdaterad till FW 2.2.2 med Kernel 2.6.32.9 via motorola software update. Hade den rootad innan med setvsel inlagt och allt sånt funkar som innan uppdateringen.
När du stoppar in usb kabeln så har du flera alternativ att välja på i notifikationspanelen eller vad det nu heter.
Bra att veta. Vid en uppdatering så kollar den inte att telefonen är rootad? Tog du bort root innan eller var det bara att roota på nytt?
Gjorde ingenting med rootningen varken innan eller efter uppdateringen. Setvsel kom igång direkt efter uppdateringen ändå.
Nu har Retail GB släppts! http://www.motorola.com/staticfiles...525/Blur_Version.34.177.3.MB525.Retail.GB.pdf Sent from my MB525 using Tapatalk
Kommer med dumma frågor. Retail är det helt operatörslåst. Dvs exempelvis köpt på amazon UK. Jag har grön lins kan jag uppdatera min defy. Är det denna som gör att man kan se de flesta videos i telefonen och flash?
Retail betyder att det är obrandat, dvs inte anpassad för någon viss operatör. Operatörslåsning tror jag inte ligger i mjukvaran utan på någon annan plats i telefonen. Uppgradering till Android 2.2 fungerar oberoende av vilken lins man har (grön/röd). Android 2.2 har stöd för Flash, men räkna inte med att videor går att spela upp eftersom Flash kräver ganska mycket kraft. När jag provade flashversionen av svtplay så fungerade det bra med lägsta kvalitén, men högre hackade.
Tackar ser dock att jag skrev klantigt. Vad jag mena är att telefonen inte är låst till operatör. Känns dock som ni förstod vad jag menade. Jag får göra ett försök att uppdatera den. Jag har google navigator BRUT i min. Antar att det går bra att ladda in den efter uppdateringen.