Tack så mycket för hjälpen! Jag skulle inte kunna förklara det på mer lättbegripligt sätt. Bara en anmärkning..Samsung känner till problem sedan...början av Juni. I slutet av Juli släpper de ut ett par uppdateringar med denna brickbug (medan alla tidigare ICS och GB versioner var helt säkra!)!
Marie71 jag har skrivit i mina varje inlägg att var och en fabrikåterställning efter uppdateringen utgör en potentiell risk för hårdbrick. Det måste man tyvärr räkna med om man uppdaterar sin mobil till den senaste versionen.
I post nr #146 har du info om hur det ser ut med risken. (Jag antar att du inte använt CWM så du kan strunta i den information. Det är endast stock recovery som gäller för dig...alltså lägre risken.)
Men vilket emmc chip du har vet jag inte. Jag har redan angivit en länk till en app som upplyser användarna huruvida deras mobil är försedd med ett brickbart ("insane") eller ett säkert ("sane") chip.
Jag är ledsen men jag kan inte förklara det på ett lättare sätt. Med enkla ord: kan du avstå från fabrikåterställning är du helt säker. Annars...riskerar du brick. Men om denna risk uppgår till 0,5% , 3%, 7%, 15%, 23% går det ej att uppskatta.
Mitt chip är "sane" och jag har kört fabrikåterställning både via stock och cwm recovery vid flera olika tillfällen utan några problem överhuvudtaget. Får jag således konstatera att det är helt riskfritt? Med tanke på alla mindre lyckliga användare runt i världen är svaret... självklart nej.
Last edited: Jul 27, 2012