Fråga: uppdatering ?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av zippo145, 4 jun 2012.

1. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag känner inte i heller igen de där fokuseringsbekymren. Enda gången den har haft svårt var när jag försökte plåta en spindel i ett nät som rörde sig i vinden, men det kan jag ju knappt skylla kameran för.

Resultatet: http://instagr.am/p/K2BvF2vo_E/
    Close up på en annan: http://instagr.am/p/KPR1nJPo_3/

Däremot så sabbar Instagram kvalitén på bilderna drastiskt. På den sista bilden kan man se alla små äckliga ögon på spindeln som bara är ca 1 cm stor i verkligheten.

Angående uppdateringen så har jag fortfarande inte fått den *suck*
    Har ju nästan flashningsabstinens, kommer ju från en Desire där man kunde flasha ny ROM varje dag om man ville.

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har du provat SUS?

3. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag känner inte heller igen fokusproblemen och kameran är den bästa jag har haft sedan jag hade SE C907 som var en riktig bra kamera. Fast jag har spindelfobi så jag gillade inte de där bilderna direkt :P
    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

4. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

Första är med pekad fokus och den andra här nere är vanlig fokus halvnära!

Har märkt att mobilen inte kan fokusera automatiskt på jätte nära håll. Då ställer jag bara in så jag pekar vart fokusen ska vara och vips så kan den fokusera på väldigt nära håll :)

Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2

Last edited: 6 jun 2012
  5. Skillz

Skillz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu vart touchen helt underbar med uppdateringen! Har stört mig på att den inte är lika responsiv/okänslig sen första dagen jag använde den, nu är den precis som min förra iphone 4S och det känns hundra gånger bättre faktiskt. Nu så trycker den precis där man själv trycker och så vidare :)

För er som inte känner någon skillnad har väl vant er från början vid hur det är och därför har fått in den vanan så då känner man i princip ingen skillnad. Ska testa kameran snart, har också haft problem med fokusen känner jag, annars en utmärkt telefon förutom batteritiden. Vilket har varit de 3 största bekymren med luren sen jag böt från iphone 4S.

6. peetu68

peetu68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker att fokuseringen är snabbare och sen tycker jag att batteriet är något bättre. Kanske är önsketänkande..

Sent from my LT26i using Tapatalk

7. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jepp, har testat OTA i telefonen, Xperia S sidan, PCC och SUS men nada uppdatering för mig. :mad:

Jag har inga bekymmer med telefonen så det är ingen panik, men det stör mig nått vansinnigt att alla andra får ner den men inte jag. Är det någon annan här med Telenor som fått den?

.73 uppdateringen fick jag i stort sett omgående när den släpptes, så man ligger kanske sist i kön nu om de kör med omvänd startordning o_O

8. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Enda problem jag haft med fokus är när man tar kort genom fönster, tex bil, buss eller hemma.. Då har kameran tidvis fokuserat på fönsterglaset och eventuella fläckar där, dvs totalsuddigt motiv, men förbannat skarp smuts :D

GMY

9. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Efter några dagars användning är det enda skillnad jag märker är att den vibrerar kraftigare när man trycker på touchknapparna men känsligare eller mer responsiva är dom definitivt inte. Batteritiden är som .73. Autofokus är ingen skillnad. Mottagningsproblemen är densamma, hoppas det blir bättre när den åker in på service.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Verka som ni med Telenor inte verka ha fått dem. Jag fick min iallafall... och har 3. Och ok, möjligen kan jag nog också tycka att mobilen känns kvickare vilket är konstigt. För den var kvick även ifrån början... så de har helt klart trimmat programvaran. Batteritiden skulle jag vilja säga är helt klart bättre nu, mot tidigare, som den var bra. Och jepp, behöver inte riktigt trycka på touchknapparna på samma sätt som tidigare heller. Känsligheten är helt klart ökad. Även om jag personligen inte haft något problem tidigare med detta, så behöver jag inte trycka lika hårt utan har faktiskt kunnat toucha dem mer nu.

11. korte

korte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ni som har problem med autofokusen. Kör ni då på auto? För gör ni det så kan det nog lätt bli att autofokusen inte riktigt fungerar som ni tänkt eftersom kamran bestämmer var fokus ska ligga.

Om ni instället väljer pekfokus eller, som jag kör, fokuspunkt i centrum (enkelt autofokus) så kanske det fungerar bättre.

12. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Du har uppenbarligen ett riktigt måndagsex, hoppas du får ordning på den snart!

13. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Japp.. troligen den första ur rullbandet :) Väntar på o få anvisningar från deltaservice.

14. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Deltaservice gjorde ett riktigt bra jobb med min lur i alla fall. Hoppas dom gör ett lika bra och snabbt jobb med din :)

15. janke

janke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma problem för mig

16. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag hoppas det... Hade föredragit en ny lur rakt av istället för att fixa en från första omgången.. jag vill inte förlora "kvalitets känslan" efter att den skruvats isär och plockats ihop... man är lite "anal" :)

17. janke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testade att uppdatera en arc men samma uppdateringsptoblem som med experia s mysko

18. Skillz

Skillz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som om det är problem hos dig, prova byt USB-port som du pluggar till datorn. Ibland räcker inte vissa portar till som man använder vid uppdatering då mjukvaran vill ha alla resurser tillgängliga så att säga.

Så prova byt USB-port.

19. janke

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

använde ett uppdateringsprogram på Sony update service så nu funkade uppdateringen

20. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Flertal uppdateringar men de har fortfarande inte åtgärdat den kassa responsen på slidern när man vill svara på samtal eller tex stänga av larm....så jävla uselt Sony!