Fråga: Uppdateringar ICS

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jansson, 20 dec 2011.

1. antek

antek Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det någon som har fått uppdatering till 4.0.2 än säger jag? o_O
    Är en svensksåld lur som jag har (har förstått att det "komplicerar" utskicket av uppdatering), men det borde väl inte ta en så fasansfullt långt tid?!

Visst, jag dör ju inte om jag inte får uppdateringen men man kan ju tycka att de borde vara 15 ljusår bättre på att släppa uppdateringar OTA. Men man får väl vara glad för att man i alla fall har Android 4.0.1 och kan sitta och leka i detta fantastiska OS! :D

Last edited: 29 dec 2011
  2. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

4.0.3 kommer nog alldeles strax till oss med svensksålda telefoner. Jag gissar på max fyra veckor. Man måste komma ihåg att det kräver en hel del arbete hos samsung. De ska ju trots allt byta namn på googles rom innan de skickar den vidare.

3. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Haha denna härliga sarkasm :-)

Men jag tycker att det är dags för Samsung att krypa fram ur hålan och berätta vad de gör i mjukvaran mer än att byta namn... I och för sig är Samsung Sverige rätt immuna mot dålig pr - Så länge produkterna är bra kommer de kunna fortsätta ignorera kunderna.

Det kan iof vara så att det är Samsung Korea som bestämmer om allt och att Sverige faktiskt inte vet någonting alls. Då vill de inte peka ut handen som föder dem heller... Finns visst teorier om att "tiga är guld"...
    Vi kanske inte skulle kunna hantera sanningen om detta? *lobbar upp bollen för konspirationsteorier*

Sent from my Galaxy Nexus

4. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Man kan ju önska att alla företag kunde vara lika aktiva och "öppna" mot sina kunder som ASUS Sverige! De försöker att svara på det mesta så gott de kan här på Transformerforumet.
    Samsung Sverige borde ta en fika med ASUS Sverige och snacka lite kundrelationer...;)

5. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick ITL41D först imorse, haft mobilen typ 3 veckor.

6. Madito

Madito Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har fått detta utav Samsung Sverige på twitter:

@SamsungSverige Hur ser det ut med OTA uppdateringen av ICS 4.0.2 till Galaxy Nexus? När kommer ni börja skicka ut den?

@xxxxx Hej! Det är Google själva som skeppar de fortsatta uppgraderingarna så vi har inte datum. Kan även bli 4.0.3 direkt.

@SamsungSverige Så alla OTA kommer direkt från Google? Även till yakjuxw-modellerna? Har nämligen hört att de skulle gå via er.

@xxxxx Samsung testar och kvalitetssäkrar i svenska nät, Google skickar ut via GOTA.

Kan kanske vara ett bra svar? :)

7. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    GOTA? Go over the air eller?

8. Mongroovy

Mongroovy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Det här var ju tråkigt. Trodde som många andra att man skulle få uppdateringarna i stort sett direkt när de släpptes. Inte månader senare :-\

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

9. doktorn

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jo det är ett svar, men det var lite väl kortfattat.
    Basbandsmjukvara ska de självklart kvalitetssäkra, men det är väl inget som är unikt för Sverige? När jag åker till något annat land utgår jag ifrån att min gsm fungerar lika bra som för de som bor där. Generisk ska redan vara optimerad. Men det lutar åt att man måste fråga google om xv versionen... Jag tror inte att den är sämre supportad än yakju förrän jag fått bekräftat att alla yakju fått sina uppdateringar och xv inte är det. Optimist?

10. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med, avvakta och se hur nära inpå eller långt efter vi hamnar... om man sen är optimist så får det väl vara så ;)

11. zam1000

zam1000 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vilket betyder???

12. doktorn

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Det betyder en tidigare version. Jag har 4.0.1 men med ITL41F på min xv.

13. zam1000

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har:
    Androidversion 4.0.1
    Version:
    ITL41F.I9250XWKK9

Varför finns det massa olika versioner?

Ursäkta korkade frågor, men frågar man inte får man inget veta...

14. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är inte det orginalversionen?
    ITL41F är ju när man fått volymfixen.

15. ravenlord

ravenlord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy Nexus tappar inställningarna (APN)

Hej!

Är det någon av er som har problem med att telefonen tappar täckningen helt, mao inte bars bara en grå pyramid, och om man går in i inställningarna och kollar över APN:erna så är dem helt borta, det enda som hjälper är att starta om mobilen.

Om ingen av er har stött på detta, vad tror ni att det kan bero på?

16. Notch

Notch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har liknande problem med min. Men APN:erna står kvar.
    Även min wifi går upp och ner hemma. Övriga familjens mobilen funkar som dom ska (1 sgs2 och 2 iphone 3gs).

Är helt ärligt inte ett dugg nöjd just nu med min GN, täckningen och wifi går upp och ner hela tiden. Får väl hoppas det blir bättre inom 6 månader annars går jag tillbaka till iphone.

17. zam1000

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har faktiskt liknande probem, dock inte kollat "APN" inte hundra vad dom gör...
    Känns som det buggar loss i den trådlösa biten

18. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kopierar vad jag skrev i en annan tråd. Tror utrullningen är stoppad för både Nexus S och Galaxy Nexus p.g.a. buggar

Jag har en Nexus S (fast har precis beställt en Galaxy Nexus) men jag gissar att den inte kommer p.g.a. buggar. Min Nexus S som har 4.0.3 har en del buggar och den värsta är att batteri tiden har havlerats. Google har meddelat att de inte längre uppdaterar Nexus S till 4.0.3 utan de tittar på problemet och jag gissar att det är något djup i Android som är en bov.
    jag följer denna tråd:
    Issue 22878 - android - Galaxy Nexus ICS 'Android OS' High Battery usage - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting

Google kommer säkert att hitta felen men som vanligt är det lite för mycket buggar med från start. Nexus S var likadan (startade om sig när man pratade i den +lite mer). Då det påverkar både Nexus S och Galaxy Nexus så gissar jag att problemet ligger djupt rotat och det kommer säkert komma en 4.0.4 som både Nexus S och Galaxy Nexus får. Det är bara att hålla ut :-)

19. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har 4.0.2 i min lur.
    Tjejen har fortfarande 4.0.1 och hon har problem med gråa staplar och jätte dålig teckning. Har alltid trott det beror på att hon har Telenor och jag har Telia men kanske är att jag har en högra version än henne då? Jag upplevde dock inget problem i början heller när jag låg på 4.0.1.

Vi köpte våra telefoner samtidigit ifrån samma ställe.

20. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är era importerade? Mig veterligen så har ingen med svenskköpt GN fått någon uppdatering alls.

Jag har bättre täckning med min GN än jag hade med min SGS2. Däremot så tappar min wifi ibland...