Sånt är normalt efter en stor uppdatering då batteriet måste optimera Till sig kolla om nån kamera app från play stor plus ska det finnas en servis meny
Jag provade att köra telefonen i safe-mode och startade Nokias kamera. Då fick A10 kontakt med hårdvaran! Nu funkar både Nokias och port utan anmärkning.
Blir alltid en del skumma bugar då allt inte är lika från mobil till mobil så hade en del på min oneplus med
Ja, det är sällan allt fungerar felfritt. Uppgraderingen till Pie funkade nästan perfekt så jag blev lite förvånad att A10 var så ojämn. T ex vägrade google play att fungera och en del andra småsaker. Haha, jag trodde det var typiskt för Nokia att strula men oneplussare har säkert liknande problem.
Det är inte heller omöjligt att apparna behöver "optimeras" (kompileras) om i bakgrunden. Detta då det troligtvis har installerats en ny version av Runtime VM (ART) med bättre optimeringar och utökad funktionalitet, eventuellt kanske också någon cache har tömts. Förr i tiden fick man sitta och vänta på just detta efter en uppdatering, men numer sker optimeringen oftast i bakgrunden.