Bra fråga det lilla jag vet är väl att vissa är baserade på Google kamera och vissa på pixel kameran. Sen är det olika inställningsmöjligheter beroende på dev och version. Finns en bra tråd på xda Nokia 7 plus google camera HDR+ ZSL Där provar dom olika versioner för fulla muggar.
Exakt den har funkat hela tiden för mig. Men använder oftast Nokias kameraapp som jag ofta tycker är minst lika bra, undantaget om jag vill ta porträtt, där levererar Gcam bättre.
Någon mer som haft problem med att telefonen fryser, sedan senaste uppdateringen? Min började göra det efter jag uppdaterade senast. Det sker helt random, i olika appar. Allt fryser och det går inte att klicka på någonting på skärmen, varken i appen som är öppen eller nere på hemknappen. Det går att släcka ner telefonen med knappen på höger sida, sedan funkar det igen i ca 80% av fallen. Det händer några ggr per dag, lite oftare igår och idag än tidigare. Och ja - jag har provat att starta om telefonen helt men problemet fortsätter att dyka upp ändå.
Den senaste betan finns det inte mycket att klaga på. Och Pie överlag är ju estetiskt en rejäl uppfräschning är väl typ såhär man vill att Android ska se ut. Sen de nya gesterna är väl lite mysko men man kan ju välja att köra de gamla hederliga knapparna.