Lite segt måst jag säga. Frågan är om det är One plus som är exceptionellt snabba eller om det är Nokia och Android One som är långsamma. Jag hade dock förväntat mig Pie snabbare på Nokian. Lär väl komma när som helst dock, tror och hoppas jag på.
Det är Nokia och Android One som är långsamma. Xiaomi har börjat släppa Android P till sina telefoner. Fick en uppdatering nu i veckan.
Generellt har ju Nokia släppt ut ganska buggig mjukvara till 6.1 och 7 plus, med tanke på att det är Android one. I teorin borde inte Nokia behöva göra några förändringar alls bortsett från drivrutiner och sånt.
Kanske Oktober... Iofs inte dåligt för en mellansegmentet telefon. Men ett av problemen med att släppa mängder av olika lurar på kort tid är just det här att hinna uppdatera dom. Även om det är android one. Fortfarande så måste man testa för buggar innan varje release.
Nokia var inte så farligt efter OnePlus får ändå sägas Tur det, började själv bli lite orolig. Nokias nisch är ju delvis att vara snabba med uppdateringarna.
Precis en vecka efter, samtidigt så verkar Nokia få ut säkerhets uppdateringar till övriga modeller i rask takt, ska bli intressant och se när övriga modeller får Pie. Jämförelse oneplus 5T, 3T(om den får lite dålig koll)