Uppdateringar till appar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Abilify, 3 okt 2018.

  1. Abilify

    Abilify Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är inte ofta man får klaga över mycket uppdateringar, brukar ju ofta vara tvärtom. Eller klagar gör jag väl inte heller.. Men jag har reagerat på hur fruktansvärt mycket uppdateringar av appar det kommer i Play... I princip dagligen.
    Någon annan som reagerat på det?

    Som sagt klagar inte, men undrar hur tex Facebook och Google klarar av att spruta ut i princip dagliga uppdateringar av sina appar...

    En tanke.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Förr i tiden så planerade man stora releaser med mängder med buggfixar och nya funktioner och de släpptes någon till några gånger per år. Det är stora risker att göra så eftersom det blir stora ändringar på systemet, kräver ofta migreringar etc.
    Nu vill de flesta köra continous integration and delivery, dvs. så fort man gjort en ändring så byggs och testas den direkt helt automatiskt. Varje sånt bygge ska ha produktionsstatus och ska kunna släppas till kund. En del gör också så.

    En utvecklare kan ofta pusha en eller flera buggfixar och ändringar per dag. Tänk då att man har 10-20 eller fler utvecklare. Varje pushar en gång per dag som blir ett produktionsklart bygge. Många potentiella releasekandidater blir det.
    Större bolag har också beroenden mellan många olika teams komponenter vilket gör att om en komponent får en uppdatering så måste övriga system byggas om för att se att de fungerar med den nya versionen.

    Allt sker helt automatiskt. Det enda utvecklaren gör är att pusha en ändring. Sen ska allt gå automatiskt. Det går till och med att få publiceringen på Play Store automatiskt.
     
    Minglarn och Kristy gillar detta.
  3. Abilify

    Abilify Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tack för intressant information! :)