Tips: Uppdateringstråden för LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Gorgeous, 3 jul 2015.

1. dango

dango Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    flasha kdz är bättre, då får du en ren fin rom istället för en uppdaterad rom som i många fall kan bli lite buggig. Men visst, lite trixigare blir det ju.

3. dango

dango Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fixat nu. Fick ansluta genom Google + och usb så gick det. Får väl se om man märker nån skillnad....

masze gillar detta.
  4. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Ha inte G4:a kopplad till datorn. Gå in i Enhetshanteraren och välj "Visa dolda enheter" under Visa-menyn. Kolla om din G4 finns under Bärbara enheter. Om den gör det, avinstallera den och ta bort drivrutinen. Starta om datorn och stoppa in kabeln till G4:an. Funkade?

Google+?!

Långt inlägg. Försöker fatta mig kort.

1. Huh?!
    2-4 har jag inget att säga om.

LG Mobil Support/LG Bridge: Håller helt med! Helt värdelöst att LG skriver att man ska använda Mobil Support när det i själva verket är LG Bridge man ska använda. Ser likadant ut på alla språk på lg.com som jag tittat på. Men när LG Bridge väl installerats ser jag ingen skillnad mellan det och Samsung Kies.

Ljudet vid full laddning: Om jag förstår det rätt kommer du från Samsung? Det gör jag också. Samma funktions fanns både på S2 och S4, så det är inte unikt för G4:an. Precis som på Samsung (och andra lurar) går det att fixa genom att använda stör ej-funktionen eller att sätta ner volymen för system till noll. Jag vill dock inte göra något av detta, så jag väntar med andakt på att G4 Tweakbox ska komma till Marshmallow. Xposed - guds gåva till Android? :)

Förövrigt har mina random omstarter helt försvunnit. Batteritiden var redan bra på LP, så jag kan inte riktigt se om det finns någon skillnad jämfört med MM. Hoppas på rejäl skillnad när kerneln Googy Max kommer i en bättre version.

Last edited: 3 jan 2016
  5. Bateman

Bateman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Nu installerat och startat upp LG Bridge. Men när jag letar efter uppdateringen säger det att telefonen är uppdaterad... Vad kan det bero på? Har 3 som operatör...

6. Viggy

Viggy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Jag menade att mixen av bakgrundsfärger i default-temat var hemsk innan uppgraderingen. Exempel:

https://swedroid.se/wp-content/uploads/2015/06/lg-g4-27.jpg

Ljusblått, mörkblått, rosa, lila. Yuck.

Jag hade en S2 i flera år. Jag är rätt säker på att min inte pep när den var fulladdad.
    Jag hade en S4 i flera år. Jag är helt säker på att min inte pep när den var fulladdad.

7. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Aha, tänker aldrig på sånt eftersom jag byter ut default fortare än kvickt. :)

Jodå, både S2 och S4 har detta. Någon av dem (båda?) hade också den enerverande egenskapen att skärmen tändes maximalt vid full laddning om den laddades utan att vara påslagen.

Jag tog bort full laddnings-ljudet, liksom start och avstängningsljud o.d., på båda genom root och Xposed-moduler. Detsamma går att göra när G4 Tweakbox fungerar för MM.

Det är dock möjligt att detta lösts med nyare FW efter att jag lämnat Samsung.

8. Ignatius_Pop

Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Hur är LG med säkerhetshål? Har de täppt till alla i Marshmallow? Jag körde VTS(bortagen på Play nu av någon obegriplig anledning, kan inte vara virus för den är open source men finns på Github https://github.com/nowsecure/android-vts) och LG har fortfarande kända säkerhetshål i Lollipop. Sony har lyckats få bort det i lollipop. Undrar hur säkert LG är med Marshmallow?

9. Bateman

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Nån?

10. njaahaha

njaahaha Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    kommer OTA någon gång eller måste man uppdatera via dator?

11. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har frågat runt på andra forum och har inte hört en enda som har fått MM OTA. De flesta tycks få den via uppdatering när man kör LG Bridge på dator och ansluter luren med USB. Alla tycks dock inte ens bli erbjudna uppdateringen på detta sätt utan laddar ner den via länkar i forum och installerar den mer manuellt.
    Fick den själv med LG Bridge den 6 december och är supernöjd!

12. njaahaha

Mottagna gillanden:
    0
    Aha ska testa det då. Alla inställningar o data är väl kvar efter ? Tycker jag läst om folk som haft olika resultat där...

13. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Tre brandar väl sina mobiler? Har du kollat med Tre om de släppt någon uppdatering?

14. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Allt är kvar. Detsamma om du installerar själv med LGUP och väljer upgrade.

15. njaahaha

Mottagna gillanden:
    0
    Uppdaterat via Bridge, inga problem :D

16. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

17. inact_0030

inact_0030 Guest

Kanon! Kom igen om en vecka och berätta vad du tycker. Batteritiden stabiliseras inte förrän efter några ur- och uppladdningar.

18. njaahaha

Mottagna gillanden:
    0
    Absolut, jag återkommer längre fram :-)

19. dango

dango Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Menade att jag loggade in genom google+! Men var nog usb't som fixade till det.

20. Bateman

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Japp. Frågade och dom svarade att deras uppdatering var klar men blev stoppad pga nån bugg i LG's uppdatering. Men dom hade ingen uppgift om när den skulle komma.