Köpte i helgen en G4. Zappade runt lite snabbt och störde mig på flera saker direkt:
1. Ruggigt fula bakgrundfärger.
2. Långsam att vakna när man öppnar cover
3. När man stängde cover blev det direkt max ljusstyrka på skärmen oavsett vad det var innan vilket gjorde att klockan i window circle cover blev tokljus även i mörka rum.
Uppgraderade sedan till Marshmallow.
Uppgraderingen var en PITA. Följde instruktionerna på lg.com, men vad jag än gjorde anslöt "LG-VERKTYGET FÖR MOBILSUPPORT" inte till mobilen, hjälptexten var ett skämt. Installerade LG bridge, LG air Sync etc etc och sen till slut lyckades LG Bridge hitta mobilen så jag kunde uppgradera. Trodde aldrig jag skulle säga det, men Samsung Kies är nog faktiskt inte så dumt i jämförelse
Efter uppgraderingen:
1. Diskreta bakgrundfärger. Inte den patetiska färgmixen som var innan.
2. Kanske något snabbare att vakna när man öppnar cover, men kunde faktiskt vara litet rappare.
3. Buggen med ljusstyrka i window circle fixad.
4. Spotify kan INTE lagra offline musik på SD-kort!
4. är rent patetisk och tydligen känd sedan mer än en månad:
https://community.spotify.com/t5/On...ow-no-SD-Card-download-possible/idi-p/1247785
och fortfarande finns det ingen workaround eller fix för G4. Några andra modeller har tydligen workarounds.
Jag hade precis samma skit med Spotify för flera år sedan då de tog bort möjligheten att välja om man ville cacha i internt minne eller SD-kort. Efter mycket om och men från deras sida återinförde de funktionen, men de gjorde den "automatisk". Vid första start tittar den var det finns mest plats och lägger datat där. Tydligen är det något som skiter sig med automatiken på Marshmallow. Jag blir så jäkla trött på detta Spotify och att allt går så långsamt och praktiskt taget ingen feedback.
Sen har det väl kanske inte med själva uppgraderingen att göra, men jag väcktes inatt av att telefonen pep till trots att den var i flight mode. Tydligen ska den pipa för att tala om att den är fulladdad?

Vilken #%¤ idiot kom på den funktionen?
Click to expand...