Tips: Uppdateringstråden för LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Gorgeous, 3 jul 2015.

1. inact_0030

inact_0030 Guest

Chrome började precis dra fruktansvärt batteri för mig. Var tvungen att gå över till den inbyggda webläsaren.

2. Bateman

Bateman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Äntligen är den på g ner...

3. Bateman

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

På riktigt - what's all the fuzz about? Uppdaterade i tisdags och kan inte märka ett skit förändring...

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Även om det inte syns på ytan så är det stor skillnad under skalet. Jag märker skillnaden på så sätt att svarstider är bättre. Den lilla seghet som kunde märkas i systemet är mindre, och batteritid är också något bättre. I övrigt är det mest småändringar i användargränssnittet, men så har det alltid varit med Androids versionsuppgraderingar.
    En del, mest de som inte orkar göra en total systemåterställning, rapporterar sämre batteritid eller ingen skillnad alls. I värsta fall känns luren kass efter uppgraderingen innan man gjort systemåterställning.
    Det viktigaste är i alla fall att man nu har eliminerat några otäcka säkerhetshål i systemet som inte gick att enkelt patcha under LP.

Ceasaren gillar detta.
  5. Bateman

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Märker inget kasst, utan märker egentligen inget alls. Hade nog väntat mig mer skillnd i utseende mm. Men har dock inte gjort nån systemåterställning... Drar mig lite för det eftersom man måste installera allt igen...

6. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Försöka går ju..

inact_0030 gillar detta.
  7. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Nu har de startat en security bulletin och har en speciell hemsida. Men vad hjälper det?

http://lgsecurity.lge.com/

8. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Skickade ett mail till den mailadress som finns där. Fick svar faktiskt. Det kommer en uppdatering med security patches från 2016-06-01 i juli eller augusti. Även ett vagt löfte om att de skall börja komma oftare i fortsättningen. Sådär bra att behöva vänta i mer än ett halvår mellan uppdateringarna.

9. Ignatius_Pop

Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Skumt, min uppfattning från att ha läst olika forum är att de flesta fått sämre batteritid med Marshmallow(personligen så tycker jag att man nästan alltid får sämre batteritid efter en uppdatering, verkar som om mjukvaran luren är levererad med är mer optimerad för hårdvaran), oavsett om de fabrikåterställt eller ej. Kan bero på hur man använder luren dock. Personligen så är batteritiden med MM under all kritik för mig, numera måste jag ladda två ggr per dag. Jag har gått från batteritid som var i klass med min Z3 compact, 5h SOT igång 40h, och nu har jag 3h SOT och igång 6h. Jag har fabriksåtertällt två ggr tom.
    Däremot så är min telefon nästan aldrig på wifi och kopplat mot mobila datanätet(har obegränsad data), och G4 presterade mkt bra där i batteritester jämfört med andra när den släpptes med LP. Verkar som radio delen blivit mkt sämre, för när jag var utomlands någon vecka nu utan data, så var batteritiderna mer normala(hoppade wifinät istället). Men fortfarande sämre än på LP.
    Jag ska återställa till LP om du inte har några andra tips för att återstäla luren med MM. Och ja, jag har alltid allt avslaget om jag inte använder det(blåtand, wifi, gps, loggning etc).

10. inact_0030

inact_0030 Guest

Där har du nyckelorden, de som skriver på forum är nästan enbart de som har fått sämre batteritid. Detta är inget alls att bygga en uppfattning om hur det har gått för stora flertalet.
    Av dem jag har träffat i verkliga livet med G4 har ingen fått sämre batteritid.

masze gillar detta.
  11. Ignatius_Pop

Mottagna gillanden:
    23
    Kan inte hålla med dig där. När det gäller stora defekter(tex bootloop-problemet på G4) där det finns ett normalläge(inte trasig) och abnormalt läge(trasig) så är det stor chans att problemet ser större ut än vad det är om man läser forum för de som har fungerande telefoner förväntar sig inget annat än att telefonen ska fungera och därför postar de inget om det. När det gäller skillnaderna mellan två olika ROMs eller större mjukvaruppdateringar så är det inte samma sak, då folk diskuterar om vad som förändrats eller inte. Sen har jag personligen fått markant sämre batteritid trots fabriksåterställning. Sen har jag en kompis som har exakt samma problem. Men jag hade inte byggt mig en uppfattning om det stora flertalet från det underlaget såvida jag inte känt +10 G4 ägare i verkligheten.

Om jag har tid i veckan så kommer jag fabriksåterställa en gång till, om det inte hjälper så kommer jag flasha om MM. Om det inte heller hjälper så kan det inte vara något annat än MM och jag kommer gå tillbaka till LP.

12. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    fabriksåterställning löser sällan problem med batteri eller problem i största allmänhet. En ren installation av ROM är att föredra. ALLTID!

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Ignatius_Pop gillar detta.
  13. Ignatius_Pop

Mottagna gillanden:
    23
    Tack för den. Då hoppar jag FR och går direkt till att flasha den. Förhoppningsvis löser det problemet, då jag gärna kört stock MM på luren(jag verkar vara en av de få som gillar LGs UI). Annars blir det cyanogen 13 och om det inte funkar tillbaka till LP.

14. Ignatius_Pop

Mottagna gillanden:
    23
  15. ergun71

ergun71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+