Tips: Uppdateringstråden för LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Gorgeous, 3 jul 2015.

1. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Haha :-D

Har allt kört både wine och vbox genom åren, men har dåligt med mockelork nuförtiden. Och skulle inte våga använda nå av de två till en sak som att flasha firmware. Dock så använde jag flashtool eller nåt med min Galaxy Nexus en gång i tiden, eller om det va Nexus 7 (första numera segare-än-knäck-versionen), men finns nog inte ens native terminalprogram för Linux och några andra än Nexusenheterna.

Men om det stämmer att LG inte släpper det här OTA börjar det bli dags att googla fram närmsta windozeburk, det lackar ju mot jul och tomten needs a fix.

2. mena

mena Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161

MINA ENHETER

Är ni nöjda med Marshmallow 6.0 uppdateringen ?

Sitter och funderar på att uppdatera. Än så länge verkar inte så många klaga.

3. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Gick tillbaka till Lollipop nu. Tycker att den drar mer vid användning och har svårt att få ut mer än 1½ timma av SOT när jag tidigare fick det dubbla.

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Har nu kört MM sedan den 9 dec och kan säga att för mig har batteritiden förbättrats med runt 20% nu när det har stabiliserat sig. Det första verkade det vara en större förbättring men jag tror att det berodde för min del på att batteriåtgången när man inte använder luren har blivit så mycket bättre. Detta är ju så klart viktigt, men viktigare är ju att det inte drar för mycket med skärm!
    Flytet känns fortfarande bättre och den allmänna känslan av att allt fungerar perfekt håller i sig. Bytte idag webbläsare till Chrome som jag nu tycker har bättre flyt än den inbyggda webbläsaren. Så var det INTE under LP för mig, men det kan ju bero på att det har hänt något med Chrome under mellantiden!
    Får cirka 3,5 h SOT.

5. kulan

kulan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min har mycket sämre batteritid och startar om random efter uppdateringen.

6. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Gjort en återställning?

7. inact_0030

inact_0030 Guest

Fabriksåterställning och gradvis återinstallation av appar och spel och ändring av diverse inställningar man kan ha haft brukar visa vad det är som orsakar batteriproblem för dem som får detta. Det är ju trots allt en minoritet som får problem efter en uppgradering till MM.

8. Groppe

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Uppdatera till MM sent igårkväll, vid 03-snåret så en halv natt plus 10 minuter så kan inte säga nåt om batteritiden men flytet är ju mycket bättre, och då upplevde jag den aldrig som dålig förut, jag var ju nöjd men det här... vet inte vad de gjort med Chrome men nu flyger man ju fram.

Spontant såhär efter en handfull minuter känns det som att ha bytt från en behagligt snabb bil till en flygande farkost. Jag kan va väldigt nyvaken i den bedömningen.

Edit: ingen fabriksåterställning än så länge fyi

9. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Ja, någon måste ju lätta på stämningen. ;)

Ja, det börjar kanske bli dags då. Har uppdaterat och är än så länge riktigt nöjd. Har du en custom recovery? Då räcker det med att lägga in filen på mobilen och installera via recoveryn.

Har inte hunnit titta på batteritiden så mycket. Random omstarter har jag dock. :(

10. Snah

Snah Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

En googlande Snah hittade till slut hur man får Xposed på MM till G4!

Läs här för instruktioner: http://techjeep.com/2015/12/21/how-to-get-xposed-on-lg-g4-running-android-6-0-marshmallow/

Tråden för de deodexade systemfilerna finns här: http://forum.xda-developers.com/g4/themes-apps/h815-mm-v20b-deodexed-apps-xposed-t3258980 (filen ni behöver är dock länkad från instruktionssidan)

Kör MM 20b (uppdateringen via LG Bridge är 20a) med TWRP, root och Xposed i skrivande stund. Alla moduler funkar förstås inte, men det lär ju bara vara en tidsfråga. Tycker telefonen flyter bättre. Enda störande är att den någon gång per dag startar om automatiskt, men det är inte så drygt att det inte går att leva med. Tror inte det har med Xposed att göra.

Om någon av er behöver guidning för att få in Xposed kan jag bistå. Det funkar INTE att installera Xposed rakt över 20a.

Här en tråd som listar vilka moduler som fungerar på MM: http://forum.xda-developers.com/xposed/unofficial-list-modules-xposed-t3249162

11. Groppe

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Nä jag har allt original, minimimalt med mockel nuförtiden. Började med linux en gång i tiden av äventyrslusta men hänger kvar nu av bekvämmighet, var helt enkelt enklare och smidigare än xp på den tiden. Fick dock häng på ett dos-derivat, tror det var årgång 7, win7 eller nåt, härom natten och uppdatera med LG Bridge, gick snabbt och smidigt när väl drivrutiner installerats efter 15 minuters tugg, seriöst? Det ska sökas efter och installeras drivisar för varje usbsladd eller usbminne man sätter? Nu sades burken förvisso vara seg, men fattar ändå inte. När jag kopplar in LGn i Ubuntu så dyker den upp, kan kopiera en bunt bilder till datorn och allt är klart på mindre än 15 minuter som windows behöver för att ens öppna mappen... Tror nog det finns stora möjligheter för Android/google att ta över desktop/laptop-marknaden. Hur svårt kan det va...

Åh, jo, min Marsmallow flyter på fint såhär ett dygn efter uppdateringen. Batteritiden har jag inte märkt något anmärkningsvärt med än så länge, varken positivt eller negativt. Det fina flytet kvarstår :D

12. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Ingen som har fått sig OTA ännu? :cool:

13. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Nope. Tyvärr.

14. Lennis

Lennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Jag är helnöjd med uppdateringen till MM. I början så var standbytiden kass. Var in och stängde av loggningen som finns under telefoninställningar samt ändrade positioneringen och efter det har jag en suverän standbytid. Upplever att telefonen har ett mycket bättre flyt nu med. Fem tummar upp :)

15. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Vilken loggning menar du?

ravenshield gillar detta.
  16. inact_0030

inact_0030 Guest

Inställningar , Almänt, Om telefonen, Aktivitetsloggar, bocka ur denna ruta. Det drar enorma mängder batteri om denna ruta är bockad.

pacmeyer, wargreymon och ravenshield gillar detta.
  17. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Aha, tackar!

18. inact_0030

inact_0030 Guest

Man ser det som aktiviteten "logd" i batterianalysappar.

19. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hade jag ingen aning om, tackar.

20. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Visste inte om denna, ska testa och se hur den påverkar :)