Uppdateringstråden S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av donuts, 9 apr 2016.

  1. inact_0030

    inact_0030 Guest

  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  3. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Vi kan hoppas på lite tidigare, rejält hopp i prestanda iallafall om geekbechsiffrorna håller.
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Nu kommer NEE (den allmänna nordiska icke operatörsbundna) med Android säkerhets patchnivå september OTA. Den finns också på updato.com:
    http://updato.com/firmware-archive-select-model?record=49EFC9797F0311E69B2DFA163EE8F90B
    Updato har bra fart och tar inte betalt för bästa hastighet som SamMobile gör för sin tjänst. Man måste dock flasha firmware från Updato eller SamMobile med Odin och detta är inte riskfritt.

    Om man inte ser den OTA så kan man kanske få den lite tidigare med SmartSwitch via datorn. För att se den OTA eller med SmartSwitch måste man ha en S7 med NEE sedan tidigare. Alla som säljs i Sverige är inte NEE om de är gråimporterade.
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

  7. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
  8. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Märker du något nytt, bra eller dåligt?
     
  9. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Nej ingen skillnad. Bättre batteritid men det beror till 100% på att jag inte letar efter uppdateringar konstant längre :D
     
  10. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Tankar den OTA just nu, hann knappt logga in här så var den nere. Mycket impad av hastigheten mot servrarna som nybliven Samsung-användare.
     
  11. venison76

    venison76 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6
    Har inte märkt nån större skillnad mot tidigare. Men vafan har dom gjort med galleriappen??? Hade perfekt ordning på bilderna. Namngivna album och så. Nu ligger dom huller om buller. Men går man in på dom så står titlarna. Inte så lättöverskådligt. Tips på nån bra galleriapp liknande den gamla mottages tacksamt
     
    Kingson gillar detta.
  12. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Fick med en uppdatering på ca 300mb. Stod stabilitet förbättring å blåtand å nfc uppdatering. Men hur som helst. Mycket mer frigjort ram nu efter uppdateringen. 2400 nu. Låg runt 2000mb förut. Dock ny design på galleriet :)
     
  13. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag vill kolla här också. Efter Always On Displays uppdateringen blir batteritiden riktigt kass. Jag har försökt med andra tips men det funkar inte.
    Nu har jag stängt av Always On Display och är nöjd med batteriet MEN jag saknar funktionen!
    Samsung tipsar fabriksåterställning men jag pallar inte och det är inte säkert att det löser problemet.

    Någon som har en lösning??? TACK
     
  14. inact_0030

    inact_0030 Guest

    För mig ser det ut som om AOD är BETYDLIGT ljusare efter uppdateringen och det spelar ingen roll hur mörkt eller ljust det är i omgivningen. Jag är inte ett dugg förvånad att batteritiden försämras av detta, så blev det för mig också. Jag gillar inte AOD så jag har bara provat det, inte kört det hela tiden.
    Eftersom det är MYCKET dåligt med notifikationerna på AOD är den enligt min mening ganska meningslös. Om jag undrar vad klockan är så tittar jag på klockan på armen, så eftersom batteritiden även tidigare tog stryk av AOD, dock inte alls lika mycket, väljer jag gärna bort detta.
    Det är ju inte Samsung själva som gör AOD och det är kanske just avsaknaden av nära samarbete med Samsung som gör att den integreras dåligt i systemet och notifikationerna inte fungerar för så mycket.
    Man tycker inte att det skulle vara för mycket begärt att få notifikationer för sms och gmail på AOD, men tydligen är detta för svårt.
     
  15. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Men det finns många Layouter att välja på. De flesta har iaf sms och allt jag behöver. Ingem klocka på armen eftersom det står i vägen när jag jobbar, tränar osv.
    Jag var riktigt nöjd med AOD innan och jag märkte aldrig skillnad på batteriet. Men nu går batteriet jvlt snabbt mot RÖTT. Så stor skillnad är det när nya AOD är på!
     
  16. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ny NNE idag. Någon som installerat än?
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    körde in den för 3 min sedan... har inget mer att säga än så :D
     
  18. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Japp, fick den för 3 dar sedan. Har inte märkt nåt nytt/bra/dåligt alls. Stabil lur - same as before :)!
     
  19. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Oktober säkerhetsnivå! Bra så.
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Japp och batteridrain av Android OS helt plötsligt. Fantastiskt roligt detta med Android. Älskar hur det svänger.