Problem: Uppdaterning till S3 förstört equalizer?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av tswfootball, 14 jun 2013.

  1. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hej!

    Så imorse märkte jag att det fanns en uppdatering på ca 26 mb till min Samsung Galaxy s3 att hämta ner OTA. Det stog bara "Ny funktion tillagd" så uppdaterade den som vanligt..

    Efter uppdatering märker jag nu att när man lyssnar på musik så funkar inte dom equalizer inställningar man använder!? Inte ens på Google Play Music!
    Aktiverar man equalizern sänks bara volymen drastiskt utan att de inställningar man lagt på equalizern funkar.
    Maxvolymen är redan ganska låg när man lyssnar via hörlurar, och då mina hörlurar var ganska överdrivet "bass-heavy" så kunde jag lösa båda dessa problem genom EQ:n på dem musikspelare jag använde(PlayerPro och Google Play Music)..

    Men nu funkar inte ens det..!

    Jag fattar bara inte varför in i H****** Samsung skulle skicka ut en uppdatering som gör detta?? Vad är poängen med att göra så att utomstående EQ appar inte funkar??
    Vill de tvinga folk att använda deras egna katastrofala musik app lr? För det verkar som att EQ fortfarande funkar om man använder på deras app..(dock går det inte att höja volymen med den equalizern)..


    Jag googlade lite och fann denna tråd:
    http://forums.androidcentral.com/sp...ualizer-not-working-after-lastest-update.html

    Det verkar som att detta är standard i Galaxy S4 oxo..

    Någon annan som har detta problem?
     
  2. Mr.Mo

    Mr.Mo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag körde den där uppdateringen för några dagar sedan och här fungerar EQ i Spotify som vanligt i alla fall.
     
  3. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    I 4.2.2 leaken gör Eq samma sak på min lur!
     
  4. PederE

    PederE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också fått problem. Själv lyssnar jag bara på Spotify och kör alltid med equalizern. Men efter senaste uppdateringen så går inte volymen upp lika högt längre. Den stannar kvar på samma från ca halva mätaren och uppåt så nu är det bara att glömma det tunga ljudet. Stor skillnad och jäkligt trist :-(
     
  5. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Då vet jag att jag inte är ensam iaf.. Det blir bara mer irriterande dag för dag!

    Sjukt trist, och om det är samma sak på 4.2.2 leaken undrar man ju om det kommer fixas någonsin snart?
     
  6. AntePante69

    AntePante69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Skrev detta i andra forum på engelska.
    I bought Loewe speaker2go with Aptx. Soundcontrol on my z1 compact (kitkat) is not working. Bluetooth volume is at maximum when playing Spotify and internal player. I flashed my phone to Jellybean 4.3. (14.2.a.1.114 generic nordic) Now volume control works BUT Spotify/Sony Equalizer is not working. You can move sliders but nothing happens to The sound. After hours of trial and error I finally found The solution. Go to phone settings/options sound. Select "sound when touch" Swedish: Ljud vid beröring, and there...Equalizer is working. No kitkat, but nice sound from my Loewe, that is better.