Uppgradera Mod?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av sigge_3, 13 jul 2011.

  1. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter på Cyanogenmod 6.1.1-a8.4_update och börjar fundera på om några av de nyare versionerna är lika stabila och bra som detta är. Anledningen till att jag börjar fundera nu är på grund av jag numera behöver ha lite olika profiler på telefonen då den kommer användas inom jobbet och andra situationer framöver.

    därför börjar jag nu kolla mig runt om vad som finns på marknaden och som kan vara av intresse för mig och vad passar bättre än att fråga här vad ni föreslår.

    Det jag vet och behöver är följande:
    *ska fortsättningsvis också vara Cyanogenbaserat
    *Ha möjlighet till flera olika profiler
    *Vara stabilt, inga FC's
    *innehålla samma saker som nuvarande version
    *Gingerbreadbaserat eller möjlighet till temat
    *bra batteritid, helst bättre än nuvarande version.
    *allt ska fungera, kamera, gps, BT mm

    Testade innan jag la in nuvarande version CM7 men tyckte det laggade riktigt och inte alls var bra, iofs var det ett tag sedan så det kanske har utvecklats och blivit stabilt nu men någon som kan bekräfta det? Såg då att det iaf hade profilval vilket är ett plus för det.

    hur är det med nextgeneration? går det att ha profiler i det? bra/dålig? lagg? batteritid? FC's?

    eller ska jag sikta in mig mot något annat?
    så, vad erbjuder ni mig för val?
     
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nextgeneration saknar profiler, dock så är den snabb och stabil och får sällan force close på min mobil, dock så dummade nextgeneration sig lite på syrrans mobil här om dagen, skulle jag ha en stabil rom så skulle jag köra cm6 alpha 8.4
     
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Om man vill ha en stabil rom med det mesta fungerande bör man kanske kolla på 2.1 romarna. Var ett tag sen jag använde dem så jag är inte så bra på dem, men de är ju baserade på original firmwares alla fall så borde ju ha mindre buggar.
     
  4. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    med andra ord avvaktar jag vidare då och ligger kvar på samma som jag har idag.

    Förresten, det finns ingen app som gör det möjligt att köra olika upplägg (profiler) på telefonen. har tittat men inte hittat något...