Diskussion: Uppgradera till ICS eller inte?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av wizz, 14 mar 2012.

  1. wizz

    wizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Telefon 2:
    Huawei P8 Lite
    Telefon 3:
    Ulefone Metal
    Då har drygt ett dygn gått sedan ICS släpptes till våra SGS2 maskiner.
    Och läser man igenom de trådar som skapats sedan ICS släpptes så ser man att för en del funkar det perfekt med uppgradering via Kies och via Odin.

    Medans för andra så skapas det en hel del problem efter uppgraderingen.
    Och för en hel del så går inte telefonen att starta alls eller att den drar ur batteriet eller att den bara hänger sig i uppstarten.

    Så frågan är då är det värt att uppgradera med tanken på alla problem som följer.

    Har skummat igenom det mesta som skrivits och kan inte se att det skulle vara skillnad på om du uppgraderar via Kies eller Odin så kan du ändå drabbas av problem..

    En tanke är att alltid se till att ta bort Root från telefonen och lägga in en Stock rom för att minimera riskerna för följdproblem och köra en factory reset på luren så att den är så ren som möjligt, även köra wipe för säkerhet skull..

    Och från det utgångsläget flasha med odin som känns tryggare..

    Men det är bara mina reflektioner...

    Ni som fått problem får gärna beskriva hur ni flashade och lägga länken i ert inlägg där ni hämtade filen och vilken fil ni tryckte in. Och vad ni hade i telefonen (Rom, Root, etc.)

    Det samma med er som allt fungerade för, samt att ni kan ge en beskrivning av hur och vad ni hade i telefonen då ni flashade (Rom, Root, etc.)
    Samt om ni använde Odin eller Kies samt vad ni gjort för modifikationer på telefonen innan ni körde in ICS i luren.

    Så kanske det kan hjälpa någon som sitter med samma uppsättning i luren att se vad som bör göras eller vad som gjordes fel.
     
  2. wizz

    wizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Telefon 2:
    Huawei P8 Lite
    Telefon 3:
    Ulefone Metal
    Många som läser denna tråd men ingen som vill delge information eller kommentarer :(
     
  3. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag är överlag väldigt nöjd med uppdateringen, scrollen blev mer som jag ville ha den, den nya fonten är snygg och apparna kommer ju så småningom att börja uppdateras så att de blir kompatibla med ICS.

    Gingerbread är ju såklart mer stabilt och fungerar felfritt så vill du ha det så skulle jag nog inte uppdatera riktigt än utan låta utvecklarna se till så att alla appar fungerar. Hoppas bara att samsung ser till att uppdatera/ta bort touchwiz helt för S3 för touchwiz får mig att må dåligt. Första jag gör är ju att byta launcher vilket är lite synd
     
  4. dubalizer

    dubalizer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade min mobil till ICS igår och har nu hårdtestat mobilen i ett dygn. Jag har hittills inte stött på ett endaste problem. Tycker bara mobilen känns snabbare än förut och en del nya funktioner så som video-chatt i gtalk.
     
  5. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min SGS2 med 2.3.5 har alltid fungerat 100% perfekt.
    Den är supersnabb och har alla dom funktionerna som jag vill ha.
    Personligen finns inte ett enda skäl för mig för att uppdatera bara för att det finns en uppdatering tillgängligt!
    SGS2 är redan världens bästa smartphone!!!