Upplägg av forum för telefoner (samt andra delar)

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av kosmiq, 12 nov 2009.

?

Är upplägget bra?

  1. Jajjemen det är finfint

    10 röst(er)
    90,9%
  2. Nej, gillar bättre när det är huller om buller

    0 röst(er)
    0,0%
  3. En bra början men... (skriv ett inlägg med förslag)

    1 röst(er)
    9,1%
  1. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    God dag alla glada Swedroiter!

    Som nybliven moderator av forumet och ett aldrig sinande intresse för Android kombinerat med en sinnesjuk kärlek för denna sida har jag satt igång lite smått med allehanda saker.

    I ett tappert försök att ordna upp forumet lite (särskilt för diverse telefoner) har jag börjat lite smått i Hero-delen med klistrade trådar och annat. Det är ett upplägg jag gillar men frågan är ju vad ni (just ni kära besökare) tycker om det hela.

    Är upplägget i Hero-delen bra med trådar för officiella roms, egna klistrade trådar för custom roms samt klistrade för Radio updates etc.

    Kika in i Hero-delen, skriv här vad ni tycker om upplägget så kommer det sprida sig genom resten av forumet i mån av tid :)
     
  2. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tycker det ser bra ut, med länkar till wikin för rootning osv. Bra för dom som inte vet att wikin finns sen kollar man ju forumet mer än wikin för uppdateringar. Man får lite mer struktur på forumet.
     
  3. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det har varit en diskussion om detta här -> https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=2307

    För mig är det viktigast att bara saker som verkligen BARA har med den telefonen att göra ligger i den telefonens del. Att frågor om apps ligger bland apps osv.

    Sen är nästa fråga som jag kommenterat där, själva upplägget med ui:n, sense t ex osv...
     
  4. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Bra tänk i tråden. Dock anser jag att ROM's för exempelvis Hero ska hållas i Hero-forumet då det har med den luren att göra. Applikatoner däremot självklart i applikationsforumet.

    Diskussioner om gränssnitt kan väl tills vidare hållas i de forum där det berör den telefonen. Om det kommer flera gränssnitt som kan köras på flera telefoner kanske det är läge att skapa forum för detta. Än så länge är det dock så pass få att jag tror det blir rörigare då. Antalet forumdelar får inte flyga iväg heller.

    Har missat den tråden också robboten men bra att du lade in den här.

    Vidare är det även svårt att styra folk till rätt forumdel många gånger men såklart är det en idé att, i mån av tid, flytta trådar om de ska ligga under allmänt, apps eller var de nu egentligen bör ligga. Jag kommer sitta och flytta runt en del när jag hinner och det jag tycker är passande. Jag flyttar dock hellre för lite än för mycket av gammalt material och håller mer koll på nyare trådar.
     
    Last edited: 12 nov 2009
  5. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har haft hur roligt som helst inatt och skapat samlingstrådar i flertalet forum för telefoner. Alla som kan respektive telefon får hemskt gärna skriva svar och komplettera med mer information.

    Synpunkter på upplägget tas med fördel här.
     
  6. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

  7. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skillnaden mellan den tråden du nämner och denna är att den här är tänkt att handla om ROM'ar från HTC. Det vill säga icke-modifierade ROM till telefonen....
     
  8. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Fortfarande onödigt med fler trådar om olika rommar. kommer bara skapa en förvirring. merga dom lr ta bort en.
     
  9. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Och om du vill strukturera upp så fixa till länkar i t.ex CM tråden som pekar till helt fel tråd.
    sen mergar du med den andra rom tråden å städar upp alla onödiga inlägg bara och håller länkarna uppdaterade.