Fråga: Upplever 3g lite ostabilt

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mange76, 7 okt 2011.

1. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Tycker att det går riktigt fort att surfa med telefonen när man kör med wifi i hemmet, men när man är ute så går det ganska mycket långsammare.

Har 3:s snabbaste surfabb, men det tycker jag inte det lever upp till. När m an surfar brukar ikonerna ändra sig hela tiden. En stund står det 3g, sen något annat. Detta även om jag står still.

Är det någon inställning som är galet inställd? Gjorde inga inställningar alls, utan det fixade sim kortet automatiskt. Sim kortet är dessutom sprillans nytt.

Jag tycker att det borde gå att surfa på websidor lika fort på både wifi och 3g.

/Mange

2. maxvolym

maxvolym Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man får väl hoppas på när 4G är etablerat (dock inte för oss på landet ännu ;)

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Sen dom hade problem med nätet i hela landet så tycker jag att hastigheten när jag surfar är lite segare

4. dekbom

dekbom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Lika snabbt som över wifi kommer du nog inte i närheten av med tanke på "stabiliteten" på ett schysst wifi-nät.

Att den växlar mellan 3G/H/H+ är bara positivt. Har för mig att den idlar på 3G och när nätet används och tillgången finns så kliver den över på H/H+ vilka ligger ett och två snäpp över 3G i hastighet.

Min var också lite ostabil tills jag gjorde lite inställningar efter tips i detta forum, se: https://swedroid.se/forum/52115-for...genom-att-stanga-av-onodiga-frekvensband.html