Uppmana till att bekräfta lösningar

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Avarell_Dalton, 21 jun 2012.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Egentligen handlar den här tråden mycket om folks ovilja att tacka för sig men...

Folk som ställer frågor och får hjälp i form av förslag på lösningar borde uppmanas att "knyta ihop säcken", att avsluta diskussionen med att berätta hur det gått. Detta till gagn för kommande besökare med likande problem. Det borde även minska mängden dubbelposter.

Jag vill att det ska stå med i riktlinjerna för forumet.

Eos95, x10_minipro och Playstation gillar detta.
  2. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Ett mycket bra förslag, samtidigt som det blir svårt att upprätthålla - Men i riktlinjerna bör det ju vara med!

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Ja, visst hade det varit trevligt om folk hade kunnat avsluta det de påbörjat, men det är så vitt jag förstått "såhär det är" när det kommer till forum. Dvs, att när folk fått sin lösning eller knåpat ihop en egen med hjälp av tips och tricks så blir det ett merjobb att förklara för andra.

Tänk om man istället hade kunnat få in en StackExchange-liknande funktionalitet i forumet för just problem, det hade varit något!

I övrigt är nog det enda som kan göras att lägga in det i riktlinjerna, hoppas att folk läser dem (här är det nog ett rejält mörkertal, jag har till exempel inte läst dem) och tjata på folk när man tycker att det borde ha löst sig eller att man vill veta mer om hur det gått.

4. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Krävs vett och hyfs? Optimister.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

5. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Folk skulle ju kunna ha i sin signatur typ "glöm inte att knyta ihop säcken" istället för som idag "glöm inte tacka-knappen". Det senare kan ju dessutom tolkas som att man fikar efter beröm. Och kanske skulle ett "User reputation system" funka bättre än tack-knappen. Det finns ju till vbulletin. https://www.vbulletin.com/docs/html/reputation

6. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag får nog referera till detta inlägg rörande diskussionen om ökade och minskade rykten som bestäms av användare.

Visserligen var det ett litet tag innan det diskuterades och då var det i samband med Tack-knappen, läget kanske är annorlunda nu. Men jag är tveksam. Människor och deras benägenhet att inte omfamna förändring, osv... ;)

7. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har själv ingen erfarenhet av user reputation och farhågorna kan jag absolut acceptera som goda anledningar att inte aktivera detta. Men, riktlinjerna borde uppdateras iaf. Jag kan tycka som vissa av er här att det inte kommer att hörsammas men då har man gjort vad man kan.