Ett tips till er, har en telefon på blocket, det va en kille igår som ville köpa den av mig kontant. Verkade seriös när han kom. Han kikade på den. Och ville betala kontant. Sen fick jag pengar av honom, 500 lappar. Så räknade jag dom, pappret kändes inget konstigt med. Men så kollade jag av en slump bara om det va vatten stämpel på den. Men det fanns det inte, eller tyckte att den inte va riktigt schysst. Och dom sträcken (hologrammen)som skiftar lite gjorde inte det. Så det va falska pengar. Han tog pengarna o försvann snabbt därifrån. Anmälde han till blocket efter. Så va vaksamma om det är någon som ska betala kontant. Pengarna är väldig bra gjorda så ni vet. Så hologrammet eller va man ska kalla det va det enda som stod ut från äkta sedlar.
Så hade jävla tur att jag hann kolla det.
Va vaksamma!!!!
Click to expand...
Därför jag endast tar betalt med Swish. Och om det måhända att köparen måste betala med kontanter får han följa med till en insättningsautomat!
Det är nog mycket falska sedlar i omlopp nu, folk hanterar inte kontanter som förr så de flesta skulle aldrig känna/se skillnad på en ny 500 lapp tex...
Last edited by a moderator: 11 maj 2020