Problem: Uppringningsproblem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av swedefloyd, 6 jun 2014.

  1. swedefloyd

    swedefloyd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har abonnemang hos 3.

    För ca 3 dagar sedan har ett problem uppstått, som jag vet att ytterligare fem personer har fått. Alla har HTC-telefoner. Det är när man ska ringa, så måste man trycka på "ring-upp"-knappen minst 3-4 gånger innan den kopplar upp sig mot nätet.
    Vad har hänt?

    Även när min sambo ska ringa till mig, så får hon trycka på "ring-upp" 3-4 gånger för att det koppla upp sig mot mig, men hon har ingen HTC, utan en SonyEricson, samt abonnemang hos 3.

    Har startat om telefonen en par gånger, men problemet kvarstår.

    Var i kontakt med 3, de sa något om mastproblem? Men han sa att han skulle nollställa min telefon, vad det nu innebär. Men inte blev det bättre.
     
  2. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Nollställa innebar antagligen att han skulle bryta och sedan återkoppla kontakten mellan mobilen och nätet. Typ samma som att starta om modemet när man inte kan komma åt internet, typ. Brukar lösa en hel del problem. En snubbe på Telias kundtjänst sa till mig att sådana brytningar kan behövas göras så ofta som ett par gånger om året. Var dock några år sedan.
     
  3. swedefloyd

    swedefloyd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    FELET HITTAT.

    Kompisens brorsa fick tag på rätt person på 3.
    Meddelar följande.
    Att 3 den 2/6 fick ett fel på någon form av programvara (från Siemens), som stökat till det i deras master. och att någon form av åtgärd pågår. Konstigt nog så har det bara drabbats os HTC One X-användare.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    hade samma problem häromdagen...ett paketombud knackade på dörren och sa att han inte visste om jag var hemma eller inte så han körde hem till mig istället.
    Sen sade han att det inte gick att ringa till mig i måndags. Jag vet med mig att det varken gick att skicka sms eller ta emot den eftermiddagen.

    Jag har visserligen en SONY Xperia Z ultra.
    Har satt i ett simkort från fogg i min gamla htc one x..men använder knappt telefonen längre.
     
  5. swedefloyd

    swedefloyd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nästa vecka (nr:28), så kommer en uppdatering till våra telefoner, som tydligen ska åtgärda det problem vi har.