Diskussion: Uppspelningsljudet under all kritik.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av tompabompa, 21 jun 2012.

  1. Zoltarflux

    Zoltarflux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    iphone 14

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iphone 14
    Telefon 2:
    oneplus nord 2 5G
    Jaså det funkar ändå? :) Ska dra ner appen och testa mig fram isf, tack för tipset!
    Har en audi från -09 och det är original bilstereo med en vanlig aux-ingång, mer vet jag inte... hehe, nu avslöjade jag min stora brist på kunskaper ang bilar och deras ljudanläggningar. :P

    Något som är j**ligt jobbigt är när jag kopplar in den i hemmabio-anläggningen. Det är något sletet sony-system som har några år på nacken, tror det kostade runt 6000:- när jag köpte det. Iaf, när sambon kör sin iphone med spotify till den genom aux så e det rätt gott ljud. Tar jag då och kopplar in min med samma låt från spotify och samma ljudnivå på systemet så är volymen typ hälften. Maxade systemets ljudnivå till 40 och kom inte i närheten av iphonen(då systemets volym var 18.)

    Är som sagt ingen expert när det gäller ljud men vill ju inte bara öka volymen så det skorrar och låter dåligt, det ska ju vara njutbart också... men ska dra ner volume+ och se om det blir bättre!
     
  2. Robban71

    Robban71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan det inte ha göra med att Samsung har ljudvolym begränsning? Det verkar inte iphone 4s ha.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. HazZzpektrum

    HazZzpektrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Men XB1000 är galet tungdrivna, trots låg impedans. Jag kan utan problem proppa i mina Sennheiser HD 800 i en iPhone 4 och få fullt duglig volym, och de är 300 ohm. De lurarna ska användas med bättre källa men kraft saknas inte.

    När jag däremot proppade i XB1000 i iPhonen jag hade innan blev ljudet bara tunt och djupbasen kom inte fram alls.
     
  4. HazZzpektrum

    HazZzpektrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo, du har helt rätt ;) iPhone 5 verkar ha fått det också. Dumma EU :(
     
  5. Anwest

    Anwest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tycker också det är låg volym på S3:an och har min gamla iPhone 4 att jämföra med. Har jag in-ear-lurar så måste jag ha max medan det fungerar bättre med min Bose QC15-lurar.
     
  6. Wiruz

    Wiruz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Håller med! Jämför jag med sambons Iphone 4 så är det skillnad ! Dessutom kan man JB den så det går att kräma ur mer!

    Är jäkligt missnöjd med volymen! Och nja hörapparat behöver jag inte än iaf :)