Upptaget-ton

Diskussion i 'Frågor och support' startad av treijner, 22 september 2009.

1. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej jag har upptäck en sak jag stör mig en hel del på. När jag ringer till någon och det är upptaget så låter det inget från telefonen utan det står bara line busy, vilket jag inte alltid ser då jag har telefonen mot örat när jag ringer. Vet inte hur många gånger jag funderat på om jag är senil och glömt trycka på knappen innan jag fattar att det var upptaget.. Finns det något sätt att få en ton som säger att det är upptaget? och finns det något sätt att som på andra mobiler ringa upp tills de inte är upptaget längre?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag hör upptaget, dock väldigt kort men jag uppfattar det?

3. henrik_6

henrik_6 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Min tutar upptaget en 5-6 signaler (går inte ens att trycka röd lur för att avbryta tutandet)

4. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

hmm okej, var tvungen att göra ett test nu för att se så jag verkligen inte är senil och glömmer ringa och så var inte fallet. Av någon anledning tutar det aldrig upptaget.. är de nån mer som har samma problem? har en svensksåld magic med orginal rom

5. Benost

Benost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan vara den operatören du ringer till, har de en "Icke standardiserad" version på "call busy" så kanske Heron tolkar det annorlunda eller att signaleringen går på ett annat sätt än som det "vanliga" Telia. Är det fastnät eller mobil du ringer till? Mobil borde funka likadant då det är GSM standard. Om det inte är utlandssamtal för då kan du få vad som helst :-)

6. treijner

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det har varit både mobila nät och fasta. Till mobil vet jag att det varit halebop och till fasta nätet har de varit till telia