Urbanears stöds inte av Arc - lösning?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av hell-man, 30 jun 2011.

  1. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Har letat efter ett par hörlurar/mic, och tipsades om Urbanears Plattan:
    Urbanears - Hörlurar "Plattan" - Junkyard.se

    Grävde inte särskilt djupt, utan gick på det lilla som står om kompabilitet, och att jag vet att de funkar till polarens iPhone 4. Fick mig att ta för givet att de skulle funka med min Arc, men se icke. När jag pluggar in dem kommer följande upp:

    "Tillbehöret stöds inte"

    Får koppla på hörlursextendern, som kopplar bort mikrofondelen, för att kunna använda dem, men då kan jag ju inte använda dem för samtal, och då faller det rätt platt.

    Borde förstås ha kollat upp det bättre, även om det känns som att de "ska" funka. Men...

    1. Vad är liksom problemet? Är det inte väldigt enkla grejer, tre kanaler, poff tjoff. Varför funkar inte alla basicheadsets med alla lurar?

    2. Kan man lösa problemet på något sätt? med någon app eller så?

    Andra tips?

    Tack på förhand!
     
  2. Rille_lkp

    Rille_lkp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns olika standarder för headset. Apple kör CTIA och Sony Ericsson OMTP.
    Enda lösningen är om du kan hitta en adapter men känner inte till någon tyvärr.
     
  3. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Aha, ajdå. Tack. Men samtidigt funkar de ju med andra androidtelefoner, men det kanske inte spelar någon roll? Kanske skiljer inom olika hårdvaror/tillverkare, men inom samma OS?
     
  4. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden: