Ursprungligt innehåll på SD kort

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Droid83, 31 aug 2012.

  1. Droid83

    Droid83 Guest

    Hej har en mini pro. Efter över två år tyckte jag att den blivit seg så jag gjorde en återställning till farbriksinställningarna. Innehållet på SD kortet lyfte jag helt enkelt över till PC:n innan jag formaterade det.

    Nu till problemet, jag vet inte vilka kataloger på SD kortet som skall vara där och vilka som är rester efter avinstallerade appar.

    Det finns en stor på 199 Mb som heter PCcompanion vilken ju fanns där från början. Behövs den?

    Telefonen har aldrig (som instruktionsboken säger) försökt att installera PC Companion från den katalogen när jag pluggar in den i datorn. Jag har alltid använt explorer och behandlat telefonen som ett vanligt usb och helt enkelt lyft över musik och annat direkt i utforskaren.

    Om jag lyfter över bilderna tillbaka till telefonen, kommer den att bygga upp nya thumbnails och index automatiskt och när jag använder andra program för första gången efter återställningen, kommer de att skapa de filer och katalogstrukturer som behövs på SD kortet eller var det ett misstag att formatera? Jag skulle gärna vilja ha den exakt som när den var ny.
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Du BEHÖVER inte ha något alls på minneskortet. Du kan ju köpa nya minneskort och sätta i. Telefonen behöver inget där. Däremot behövs det ju för att t.ex.spara bilder.

    Om du vill ha bilderna i albumet, ta ett kort med kameran och titta på minneskortet vilka kataloger som skapas och var bilden hamnar. Lägg sen helt enkelt dina gamla bilder i den katalogen så borde albumappen hitta dem.

    Hoppas det var svar på frågan :)
     
  3. Droid83

    Droid83 Guest

    Jo tack det var delvis svar:) fast är det någon som har en backup av factory SD så får han/hon gärna bara ta ett screenshot och lägga upp eller posta till mig. Jag har ju lyft över det till datorn så då skulle jag bara kunna jämföra och rensa bort allt som inte hör dit.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag skulle tro att minneskortet är helt blankt när du får det från SE. Första gången du startar telefonen, eller sätter i ett nytt minneskort, så skapar telefonen lite kataloger på kortet. Tro mig, det spelar ingen roll vad som finns eller inte finns på kortet.