Problem: USB Ansluten trots att ingen kabel är ansluten

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ezzet, 8 aug 2011.

1. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt plötsligt vill telefonen börja synkronisera mtp/usb trots att ingen kabel är ansluten.
    Ibland går det inte ens att trycka på några knappar för att bli av med stora synkroniseringsrutan för kies.
    USB Felsökning går inte att slå på, ett felmeddelande med "Varning, USB ansluten. Koppla ur kabeln"
    Jag har provat att fabriksinställa luren.

Har provat att flasha CM7, Villa, Stock och Orginal med full radering varje gång men problemet kvarstår.

Dessutom går det inte att stänga av telefon till helt dött läge utan den rebootar och visar laddningsbatteriets stora symbol samt en blinkande temperaturvarning trots att ingen kabel är ansluten.

Tar man ur batteriet än längre tid och sedan stoppar tillbaka så startar telefonen upp med temperaturvarningen och laddningsbilden.

Telefonen för övrigt fungerar hur bra som helst.

Det börjar mer och mer kännas att det är ett hårdvaruproblem och 6 veckor på service för att till sist få veta att dom skyller på att telefonen är fuktskadad för att jag kanske har andas på den vid samtal. Obs. Har inte lämnat in den ännu utan hoppas att det går att lösa på annat sätt.
    Vad skulle ni göra?

Last edited: 8 aug 2011
  2. robin.lundström

robin.lundström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har för mig att det är dom som ska bevisa att det är du som har orsakat fuktskadan. Om du kan så bör du ta kontakt med någon som kan reglerna eller så kan du kolla upp regler och hota med allmänna reklamationsnämnden. Har en brorsa som har liknande problem då serviceverkstan säger att det är en fuktskada och garantin inte gäller.

Edit: Att den ska bli fuktskadad av att du talar i telefon är ju en löjlig orsak och då tycker jag att mobilen är felkonstruerad.

Lycka till!

Last edited: 8 aug 2011
  3. robin.lundström

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vilken affär köpte ju från? 6 veckors reparation är under orimlig tid och du ska ha rätt till att reklamen din vara.

4. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telenor men jag kanske formulerade mig otydligt tyvärr men jag menade att det är mina farhågor att behöva lämna in den och vänta sex veckor för att få reda på något sådan när ändå luren funkar att ringa och ta emot samtal.

5. robin.lundström

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

6. robin.lundström

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okej, men om du får problem om du lämnar in den och de säger såna saker. Kolla in det jag länkade. Ber om ursäkt för att jag missuppfattade det du skrev. Jag är trött på alla verkstäder som myglar och begår bedrägeri.

7. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, har bara läst massa skräckupplevelser innan så därav min oro;)

8. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Finns det ngn av fuktindikatorerna som man kan kontrollera själv? Isf kan man ju be personalen där man lämnar in att intyga att indikatorn inte visar tecken på fukt.