USB-C till 3.5mm ljud + ladd-adapter

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av HardOC, 29 jan 2021.

  1. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
    Har precis köpt en S21 256GB som ska ersätta min gamla S5 Active.
    I min bil (BMW 740d -04) har jag bara möjlighet att ansluta mobilen via en FM-sändare med 3,5mm hörlursplugg till stereon.

    Har kollat på de adaptrar som kom upp vid en googling men de flesta verkar inte stödja S20-serien vilket antagligen betyder att de inte heller funkar med S21.
    Det är alltså en USB-C till 3,5mm ljudingång plus laddanslutning som jag är på jakt efter. Nån som har några tips?
    Har även kollat på olika varianter av mobilhållare med QI-laddare men har svårt att hitta lämpligt ställe för mobilen att sitta där den inte täcker synfältet plus att det blir 2st sladdar som hänger ner över panelen...

    Hittade den här som sägs funka med S20-serien men då är det frakt från USA = extra kostnader och tid...
    https://www.amazon.com/dp/B07MFSH7GQ/?tag=oid08-20
     
  2. mostling

    mostling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    27
  3. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
    Intressant pryl! Skulle behöva en 3,5mm hona-hona-adapter till den då jag använder en förvånandsvärt bra FM-sändare som jag pluggar in med 3,5mm hane i min gamla S5:a.
    Frågan är hur bra det kommer låta att gå från BT-mottagare -> FM-sändare -> radio...
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    HardOC gillar detta.
  5. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
  6. HardOC

    HardOC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1
    Kan bara tillägga att den adaptern jag köpte på Kjell&Co funkar klockrent! :)