USB-minne i traffan

Diskussion i 'ASUS' startad av zaragon, 17 feb 2012.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag hade en liten idé, när jag nu snart ska iväg på en lång bussresa, om att jag kunde kolla på film på traffan (alltså Transformern). Det inbyggda minnet är nästan fullt, så jag tänkte använda ett (16GB-) USB-minne till att lagra filmer (eller egentligen TV-serier) på.

    Men när jag stoppar USB-minnet i traffan (dockan, och jag har testat med båda USB-portarna) så förstår jag inte hur jag ska hitta minnet i filhanteraren.

    Iakttagelser:
    - När jag stoppar i USBminnet ser man under ett ögonblick att det står något i stil med "Förbereder externt minne" (?) i notifikationsfältet. Detta är ögonblicket senare försvunnet.
    - USB-minnet lyser som det ska när det är inkopplat.
    - Jag har testat med både den "inbyggda" filhanteraren och ASTRO. Men i ingen av dem hittar jag USB-minnet. (Klickar jag på USB storage i ASTRO, står det bara typ "Directory not found. Create?" och "Create" leder bara till att den förklarar att den inte lyckades skapa directoriet.
    - Jag har kollat igen i min stationära dator och försäkrat mig om att USB-minnet funkar jag har kvar innehållet.

    Detta leder till två alternativ:
    1. Traffan kan inte läsa det aktuella USB-minnet (på grund av att det är för stort, kräver drivrutiner, eller något annat?).
    2. Jag letar på fel ställe. Någon som vet hur man hittar USB-minnen i filhanteraren? Det är liksom inte "Den här datorn" -> "L:\ Removable storage" som gäller...

    Nu har 5 timmar på er att svara, sen går bussen... B-)
     
  2. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Okej, nu har jag kollat med en polares USB-minne och det funkade utmärkt och jag hittade det direkt. Det verkar som att det är just mitt USB-minne som inte funkar. Någon som har en aning om varför eller vad jag kan göra åt det?
     
  3. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Vad är det för format på det?
    Vet inte om Android fixar NTFS t.ex.

    Pröva att formatera om minnet i FAT32 så borde det gå fint.
     
    zaragon gillar detta.
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det är redan FAT32, dock...

    Igår, när jag tömde USB-minnet från det som låg där innan, tog jag bort några systemfiler också. Kan de ha varit viktiga för stödet?
     
  5. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Och nu funkar det. Ungefär 12e gånger jag kopplade in USB-minnet så fungerade det plötsligt.

    Så nu är det väl bara att hoppas att jag lyckas på bussen också.
     
  6. NorthBridge

    NorthBridge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar väl mer som att du hade otur av någon anledning.
    Drivrutiner ska du absolut inte behöva. När det gäller filformat är jag osäker, tror att jag provat hårddiskar med ntfs och att det fungerade, däremot stödjer inte android filer större än 4 gb. FAT32 fungerar absolut. Systemfiler spelar ingen roll heller om de ligger på usb-minnet.
     
    zaragon gillar detta.