USB Problem

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av helldin, 19 jun 2010.

1. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bump

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Antar att du testat "installera om drivrutin" i Kies, samt därefter startat om datorn?

Jag har visserligen inte x64 på datorn jag använder nu, men jag fick problem andra gången jag anslöt telefonen till datorn, även om det fungerade första gången. Jag gick efter att ha installerat om drivrutin i Kies in på SGS - inställningar - "Om telefonen" och ställde in telefonen till att fråga vad jag ville göra varje gång den anslöts till datorn. Testade sen i masslagringsläge, för att bekräfta att jag fick kontakt med datorn, sen försökte jag med Kies igen.

Edit: Såg att du hade testat att installera om drivrutiner, kan däremot säga att det senast jag kollade inte finns någon nyare uppdatering efter JF3. Om det är Samsung Kies som trasslar så borde de släppa en uppdatering ganska snart, förutsatt att Samsung känner till problemet.

Last edited: 23 jul 2010
  3. Jonm82

Jonm82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också nåt usb-problem. Använder w7 64 har installerat nyaste kies och även provat installera nya usb-drivrutiner som var länkat till i tråden. När jag kopplar in mobilen till datorn hittas den sen nån sekund senare tappas den igen, ibland hittas/försvinner den några gånger i sekunden och ibland har jag kontakt upp till 10-15s. Har jag tur hinner jag precis föra över en liten fil som mp3.
    Nån som vet hur detta kan lösas?

4. Mr.Hammer

Mr.Hammer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kies hittar inte Galaxyn: workaround

Jag testade den här varianten:
    Sökte upp filerna _ceutil.dll och_rapi.dll C:\Program\Common Files\Samsung och ändrade namnen på bägge genom att ta bort underscore tecknet och vips så fungerade Kies direkt > dvs ceutil.dll och rapi.dll

Om du är nervös :) så kan du säkerhetskopiera dom innan ovan
    Hittade lösningen idag på
    http://samsung-firmware.webs.com/apps/blog/entries/show/4287538-samsung-kies-problems-

5. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nix, fungerar icke. "SAMSUNG_Andriod XNo driver found"

Verkar inte komma längre än så här :/ även fast jag har alla drivrutiner SKA ligga på datorn... två gånger om t.o.m.

6. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Taget från samsungs hemsida: (Fråga: Jag har nyss köpt en ny Samsung-mobil och har Windows 7 på min dator. Jag kan inte hitta någon programvara på eran hemsida för just Windows 7. Hittar enbart till XP och Vista. Kan jag ta någon av dem?
    Svar: Vi har i dagsläget ingen programvara för just Windows 7, men detta är vidarebefordrat till berörd avdelning och kommer att finnas att ladda ned från våran hemsida inom kort.
    Produkt: Mobiltelefon)

De verkar ta sin tid....

7. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt som står i Kies är "Driver needs to be installed. Preparing for driver installation... Please wait. Men ingenting händer. Inte kommit så långt förut :P

8. Mr.Hammer

Mr.Hammer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

USB o Kies

Hmmm jag har windows 7 och hade stora problem innan ändringen av filnamnen

9. erikd

erikd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

JAAA! Äntligen fick jag igång det!

Läste i en annan tråd om att Kies inte fungerar med LauncherPro, så jag bytte till Samsungs launcher, startade om telefonen, valde "Samsung Kies" som default usb-anslutning och kopplade in. Fungerar perfekt!

Lite kul att det var så enkelt efter alla de andra trix man försökt med. Inte för att jag personligen har så stor nytta av Kies, men har varit en störig grej att inte få det att fungera :P

10. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vad är det ni försöker göra med mobilen? Jag kör utan att ha installerat Kies först (W7 x64) och det fungerade direkt.

11. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är glad för din skull, själv så pluggade man bara in telefonen och det hände inte ett skit förutom att den sa "Samsung_Android Drivers not found" typ... installerade kies och samma skit där.

Får inte ens installera någon drivrutin manuellt. Provat allas tips och i "test mode" och allt sånt skit, hoppas verkligen samsung fixar det här skiten snart.

Last edited: 26 jul 2010
  12. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har man inte installerat någon annan launcher än den som följde med mobilen, så det borde ju inte vara något problem då tycker man.

13. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Bara för att försäkra: Efter att du har kopplat samman mobilen med datorn väljer du väl "Montera" i notifikationsmenyn?

14. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Händer ingenting när jag gör det heller nej.

Men jag använder min bärbara dator istället nu, den gamla dammburken duger åtminstone till det, med tanke på att den använder xp. (skulle gjort det redan från början istället för att strula med min stationära dator)

Så jag har inte hittat någon lösning men jag har kringgått problemet :)

15. Otle

Otle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade massa problem med att få datorn att hitta igen enheten, testade det mesta tills jag hittade ett tips som fungerade för mig: Stäng av mobilen och koppla sedan in USB-kabeln i datorn , starta sedan mobilen med USB:en redan inkopplad.

Konstigt men detta är det enda sättet XP hittar igen enheten för mig.

16. Fredan

Fredan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket Otle.
    Jag har själv haft en massa problem med att få Kies och Windows Media Player att hitta min enhet.
    Men nu när jag prövade din variant, så vips, den hittade min Samsung Wave GT8500 på direkten.
    Så nu är den laddad med massa Star Wars ringsignaler och sms ljud.

Last edited: 28 jul 2010
  17. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag körde utan Kies körde bara vanligt.
    Gav upp eftersom min win7 inte verkar fatta nått ;-)

Funkar hur bra som helst

18. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    å herre gud.. tack. Höll på att kasta telefonen i väggen innan jag kom på att ni godingar fanns här för att hjälpa oss stackare som ingenting vet^^

19. Scuttle

Scuttle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har lite strul här med min lur...om jag ställer in den att ansluta i "Kies-läge" så funkar det. Men jag skulle behöva ansluta den i "Mass Storage" läge så att jag får upp telefonens minne som enhetsbokstäver (för att kunna synka med iTunes).

Nåja, när jag ställer in luren i mass storage-läge och kopplar in den så blippar windows till och jag får tvp Samsung GT-I9000 enheter under Disk Drives i enhetshanteraren

Problemet är att jag inte får upp några enhetsbokstäver. Tittar jag under Disk Management så står det "no media" på båda diskarna, precis som om det skulle vara minneskortsläsare utan minneskorten instoppade

Mitt system är Windows 7 64 bitars
    Luren kör 2.1 firmwaren som kom med, men den är rootad och jag har applicerat One Click Lag Fix 2.0 (2200+ i quadrant!)

20. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Titta i överkant på skärmen på din telefon. Ser du USB-ikonen? Dra ner rullgardinen och klicka på USB-meddelandet och välj att du vill montera SD-korten så fixar det sig.

Jag vet att det finns en widget som heter "Mount USB Widget" som lägger en 1x1 knapp på hemskärmen som monterar SD-korten åt dig med bara en knapptryckning, men jag vet inte om den är gratis eller betalapp.