Diskussion: USB Stöd med custom kernel

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av dt33, 27 nov 2011.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Paul O'Brien har släppts en custom kernel till Nexus som gör att man kan använda usb minne/mus/tangenbord. Nån som vill testa och se om det funkar? :)
    24 Nov r2: MoDaCo Custom Kernel (+CIFS +USB drives / keyboard / mouse) - Android @ MoDaCo

    This is now included in my MoDaCo Custom ROM for the Galaxy Nexus - details.

    I have created a custom kernel for those that would like CIFS support or USB drive / keyboard / mouse support. This is a temporary download until such time as MCR is released. This is based on the stock kernel source with purely config tweaks at this time.

    This should be flashed via ClockworkMod Recovery.

    This is designed for devices running the I9250XXKK1 / ITL41D ROM.

    DOWNLOAD - MD5: 4eb172c3222126ceb3eed340f51c7b28
     
    Last edited: 27 nov 2011
  2. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Inte dumt!
     
  3. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kan någon förklara det här med UMS och MTP respektive? Jag har bara använt enheter med UMS verkar det som. Nu när Galaxy Nexus inte stöder UMS, vad händer då när jag kopplar in telefonen till datorn?

    En ganska inte-fråga för min del iofs då jag i genomsnitt kopplar upp telefonen med kabel ~1 gång per halvår, men ändå.

    edit: detta svarade rätt bra på det... http://everything.explained.at/Media_Transfer_Protocol/
    Verkar ju rätt nice ändå. Kommer som sagt bara använda Wifi (oftast styrd från telefonen) som vanligt, och där lär det ju inte vara några skillnader.
     
    Last edited: 28 nov 2011
  4. plame

    plame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Är inte så bekant med custom ROMs lr kernels för den delen, men innebär det här att jag måste fixa root-access och installera ROMen som han nämner och kommer jag då förlora googles OTA-uppdateringar? eller kan jag få in kerneln i OriginalROMen och behålla googles uppdateringar?