Usel täckning

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Nallefon, 24 sept 2010.

  1. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Hej, ny här, första inlägget, säkerligen i fel forum, säkerligen en fråga som ställts 700 gånger.

    Men:

    Har alltid haft skrämmande dålig täckning i min lägenhet, och nu med min nya Huawei (första Androidluren) och tyvärr Telia, är den så usel att jag blir gråtfärdig. 0-2 pinnar, halkar ur nätet hela tiden, när jag surfar/tankar ner från Market. "Ingen täckning". Nonstop!

    En gång i tiden, med Nokia 3310 och 3330 kunde jag knappa in en kod som skrämde upp täckningen lite till, men nu känner jag mig bara maktlös, sittandes med en fin och kul leksak som knappt kommer ut på nätet.

    Några tips?
     
  2. Troppus

    Troppus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mobilen har WLAN och jag rekommenderar varmt att du använder internet via den vägen eftersom det går mycket snabbare att installera från Market.

    Jag tror också att täckningen är sämre med U8100:an, men jag vet inte hur mycket sämre men vid ett område där radioskugga råder kan lite sämre göra mycket.
     
  3. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Jodå, jag har redan insett att ska jag söka på Market, och tanka ner gäller WLAN. Tyvärr är alla som finns runtom där jag bor låsta, det var därför jag satt hemma och körde slut på kontantkortet. Man vill ju testa genast, inte jaga "WIFI Spots" i köpcenter osv som sällan fungerar.

    Radioskugga ja. Telia, Telenor, 3 och Halebop har nästan noll täckning hos mig, Comviq acceptabel. Ska nog ta och låsa upp luren...
     
  4. sshädow

    sshädow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Luren visar alltid låg mottagning, även i Stockhoms tunnelbana :P Men jag märker aldrig några problem, förmodligen samma problem som när iPhone 4 kom ut, den indikerar helt enkelt fel.
     
  5. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Att Comviq och Telia har olika täckning känns lite konstigt, iaf så länge det gäller 3G, eftersom Telia och Tele2 (Där Comviq ingår) har byggt gemensamt 3G-nät och borde ha samma täckning
     
  6. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Tja, felvisning eller inte, gemensamt nät eller inte: Comviq har högre staplar än Telia som oftast är på 1 pinne och ännu oftare 0 = täckning saknas. Och ja, jag har testat i min gamla olåsta reservlur också. Samma sak där. Iofs, Comviq i Huawei har jag inte testat än, men kommer nog låsa upp den framöver. Gillar helt enkelt inte låsta "nallar" :cool:
     
  7. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Då bör du nog testa ett annat Teliakort i din telefon så att det inte är kortet det är fel på, vilket det kan vara ibland
     
  8. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Redan testat. Ännu sämre resultat. Att Telia har (flest?) "dead spots" runtom i Sthlm är ju inget nytt, desvärre bor jag på, eller väldigt nära en. :mad:
     
  9. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Då är det ju definitivt inte kortet, det är ju skönt att veta i sig, då är det nog bara att ta kontakt med Telia och prata med dem
     
  10. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Hehe, inte för att låta elak och som om jag dissar dig, men: vettiga svar från Telias kundtjänst? :P

    (Sist jag ringde dem svarade en gammal hagga som inte sett andra telefoner än de som finns i Åsa-Nissefilmerna, men skulle ändå försöka läxa upp mig angående sms-funktioner och smstjänster...)

    :eek:
     
  11. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    jag sitter inte på Telias kundtjänst, men jag har en del erfarenhet av att jobba på annan operatörs kundtjänst