Usel videokvalitet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av clajdo, 18 dec 2019.

  1. clajdo

    clajdo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Låt oss prata om videokvalitén, den är riktigt jävla dålig. Har haft telefonen ganska länge men inte gjort några ordentliga tester förrän nu. Låt mig förklara.

    Det överlägset största problemet vilket för huvudkameran verkar vara närvarande vid alla upplösningar, alla framerates, med eller utan bildstabilisering är den förbannade ryckigheten i videon. Ser ut som om videon inte blir inspelad med en konstant framerate och därför blir oregelbundet ryckig och hackig. Beroende på scenario syns det olika tydligt men vid tex panorering är det uppenbart och exemplifieras väldigt väl i början av denna video. Så fort det panoreras så hackar det oregelbundet till i bilden för S10 medan iphone är mestadels helt perfekt jämn och mjuk.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=xlvKISTV8z0


    Av nån anledning verkar det som om ultra wide angle är mindre drabbad av detta fenomen så jag vet inte om det beror på nåttp med den optiska bildstabiliseringen eller vad det kan vara. Jävligt irriterande är det dock.

    Förutom det här är såklart avsaknaden av nån typ pro mode eller dylikt ett jävla aber oxå. Allt känns så fruktansvärt överprocessat helt i onödan.
     
    Last edited: 18 dec 2019
    edvinnn och bernard gillar detta.
  2. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Beklämmande att det ska vara så på en så pass bra/dyr telefon