Problem: Uselt batteri efter uppgradering till Jelly Bean!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av navDROid, 9 jan 2013.

  1. navDROid

    navDROid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!

    Efter att ha läst en del om olika omdömen och erfarenheter så bestämde jag mig att uppgradera min S3 ICS till JB, trots att den var hur stabil som helst. Efter uppgradering så var batteriet 100%. Vanligtvis så laddade jag det varje kväll (runt 9-tiden) trots att det var ungefär 40% kvar av det, men efter uppgradering var det ungefär 60% kvar av det och jag blev positiv imponerad och trodde att det var uppgradering som hade förminskat förbrukningen av batteriet, så jag laddade inte det den kvällen och överlevde även nästa dag..men sen blev det bara värre och värre.

    Nu så tar det slut innan kvällen och när jag sover (8h) så hinner det laddas ur med 20-25%, vilket är helt ofattbart. Innan uppgradering så tappade jag 1-2%. Innan jag la mig igår kväll hade jag 21% och i morse när jag vaknade (9h) så var den död!!! Det blev droppen!!

    Har kollat en del andra trådar, vissa pratar om återställning osv, kan det verkligen hjälpa? Tack på förhand!

    EDIT: Inga program körs i bakgrunden och har skannat med AVG antivirus!

    EDIT2: Ibland tar det extremt långt tid innan att ladda mobilen, det kan ta 5-6 timmar AC-laddare!
     
    Last edited: 9 jan 2013
  2. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    Gå in och kolla batteriförbrukningen, och se hur ofta mobilen varit "vaken".
    Jag fick också klart mycket sämre batteritid efter min uppdatering till JB, och jag tror att det var "Google now" eller vad det heter som var orsaken.
    Detta aktiverade jag ett par dagar efter uppdateringen, och det var även då batteritiden blev märkbart sämre.

    Efter att jag avaktiverat detta, samt gått in och dödat alla program som inte var absolut nödvändiga, så blev det som förr igen :)
     
  3. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Återställ, enklaste lösningen.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
    tcntad gillar detta.
  4. navDROid

    navDROid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tänkte återanvända tråden här:

    Läste hela förra natten om hur root funkar, vad det är man gör osv och till slut bestämde jag mig för att roota telefonen, mer eller mindre endast för att kunna använda appen Titanium, ta en backup på min telefon och återställa telefonen som vissa föreslår ska förbättra batteritiden.

    Min fråga (egentligen 3) är då, om jag har tagit backup på allt (program + systemdata):
    1. Kommer även konversationer i t.ex. WhatsApp etc. att återskapas?
    2. Om jag nu har tagit backup på allt så att precis allt återställs, hur kan fabriksåterställning hjälpa?
    3. Hur blir det med rooten om man fabriksåterställer?
     
  5. navDROid

    navDROid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Verkligen ingen som kan?