Utbyte av Nexus 5x mot G5

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av SkogsTrollet, 10 aug 2016.

  1. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har skickat in min Nexus 5X för problem att den frös sig. Efter några turer har jag nu blivit erbjuden en LG G5 istället. Tänkte kolla lite om andra skulle gjort det bytet? Jag har i princip bara haft Nexus-telefoner sen dom började släppas. Mvh!
     
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har inte gjort det bytet men tänkte bara säga att jag skulle vara mycket tveksam till det bytet. De flesta gillar Vanilla Android bättre, Nexus 5X har nog den bättre kameran, fingerprintsensorn är mycket bra och skärmen är mycket bra. Stödet för uppdateringar är även det bättre med Nexus 5X.
     
    jnsson gillar detta.
  3. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Har du blivit erbjuden en G5 istället för Nexus 5X så borde du skynda dig att tacka ja innan de ångrar sig. G5an är en sån mycket bättre telefon på alla punkter, en Nexus är alltid en Nexus men det har sina nackdelar också. Skulle du ändå inte vara nöjd kommer du 110% garanterat kunna sälja din G5 och köpa en ny Nexus 5X för de pengarna och ha kvar lite extra. Skulle säga ja direkt om det vore jag!
     
  4. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Vilken kostar mest och vilken är lättast att sälja på blocket?
    Är svaret att du får pengar för en G5:a som täcker kostnaden för en 5X så
    är det givet att du tar G5:an. Kanske går det att sälja den till ett pris som gör
    att du även får en liten peng i fickan trots nyinköpt 5X. :)
     
  5. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ni har rätt, valde att tacka ja. Om jag ångrar mig så kan jag sälja den G5an och köpa en ny Nexus 5 utan att egentligen gå back. Tack för input!