Utlåst och backup?

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by jokbook, Apr 10, 2010.

1. jokbook

jokbook Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag lyckades med konststycket att låsa ute mig från min kära Nexus igår. Skulle visa "Pattern lock" för några polare och det blev så illa att telefonen eller jag (efter några öl) inte längre ville lyckas låsa upp telefonen. Jag är ganska säker på att jag testade rätt pattern, har andra haft problem med detta? Hur som helst så blev det såklart "to many attempts" och telefonen låstes. Detta borde ju inte vara något problem eftersom det ska gå att logga in med sitt google account. Men döm om min förvåning när detta inte heller fungerade! (provade även att byta gmail password etc. på en dator) Jag är helt säker på att jag använde rätt kontouppgifter, provade även med kontot som telefonen köptes genom. Detta är ju skrämmande att det inte funkar, har ni hört om det?

Hur som helst så gick ju telefonen som tur va att rädda med en hard-reset (stäng av, håll in volum upp och starta, sen clear storage). Sån tur är så ligger ju alla apps, mail etc. på Googles moln så de fick jag tillbaka när jag mata in mitt google account (som nu funka ingen?!?!).
    Så det blev inte så farligt mycket jobb för att återställa telefonen, bara ordna till skrivborden etc. Men tyvärr så tappar man ju alla inställningar och sms.

Så mina frågor är:
    Vad är felet som gör att man kan bli utlåst från sin egen telefon?
    Tips på backuplösning för att kunna återställa telefonen fullständigt (settings, "skrivborden", sms och annat som inte lagras av google eller på sd-kortet) ??

2. Moodilic

Moodilic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där med mönsterlåset har jag också råkat ut för och då står det som du säger "too many attempts". Men för mig stod det att jag måste vänta 30 sekunder innan jag kan göra ett nytt försök.

Är du säker på att du inte såg något sådant på din mobil?

3. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

4. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER