Diskussion: Utlåtande Transformer Prime

Diskussion i 'ASUS' startad av derivate, 1 feb 2012.

  1. derivate

    derivate Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klockren! Finns definitivt ingen platta på marknaden som är snabbare än denna. Browsern är seg (den som ingår alltså) men bra man laddar ner t.ex. Dolphin Browser (gratis) så flyter det fint. Testade Aftonslasket.se som ju kräver en mindre superdator och den funkade helt ok.

    Tangentbordsdockan är super - bara klicka i plattan så funkar det (seamless!). Jag har inte testat om WiFi täckningen är dålig på avstånd men än så länge inga problem. GPS har jag inte testat alls ännu men den visste jag ju innan kanske inte funkar så bra som man kan önska (men vem vet).

    En klockren ny funktion i Ice Cream Sandwich - MyNet - Klicka så har du alla dina mediaservrar uppkopplade direkt! Gör det på en IPad tack ....nej tänkte väl det :-) Streamade HD video (trådlöst) från min NAS (mkv-format)) - inget lagg, snabb start.

    Jag har inte hittat några direkta fel ännu men något kommer säkert att upptäckas utöver det redan kända problemet med GPS:en (om det nu är ett problem?)...

    Det enda lagg jag känt än så länge är att Facebook appen är lite instabil på min Prime - någon mer som märkt av detta?

    Avslutar med att smaka på batteritiden om man har tangentbordet inkopplat (som ju har ett extra batteri)) .... ARTON timmar! :-)
     
  2. NerX

    NerX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter själv och funderar på att köpa en prime. Har hög prio på att det fungerar bra att streama hd-filmer.
    Körde du en 1080p film och vad var det för bitrate på den.

    Vilka apps använde du när du streama?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    MyNet funkar super. Dock verkar det vara något codec bekymmer för jag får inget ljud på vissa filmer. Bilden är dock super fin utan något som helst lagg på varken 720p eller 1080p via WiFi.
     
  4. Silthyn

    Silthyn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte testat MyNet, men testade MXPlayer igår och fick inget ljud. Problemet då var att jag var tvungen att välja rätt audio track (den defaultade till ett tyst spår av någon anledning).
     
  5. derivate

    derivate Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just de jag körde var 720p, jag har faktiskt också märkt att ljudet försvinner då jag streamar .mkv. om jag däremot laddar över filen lokalt funkar den....
     
  6. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Har också samma problem med FB appen, Känns väldigt seg över lag faktiskt. Kör vanliga hemsidan istället :P

    I övrigt en väldigt trevlig och rapp platta. Det är så här upplevelsen ska vara på en android. Synd att dagens mobiler flyter lika fint bara.

    Tur man fick en platta utan bekymmer med varken Wlan eller Gps. Ligger stablílt runt 30mbit via WiFi oavsett vart i lgh jag befinner mig. Även gps hittade signal trots detta är mer eller mindre en betong bunker så har jag inga problem med täckningen här inne.

    Mycket nöjd so far. Detta blir en värdig laptop ersättare.
     
  7. vespaman

    vespaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Själv är jag lite tveksam. Allt funkar rätt ok, men jag måste säga att jag är lite besviken på tangentbordsfunktionen, plattan i sig är ok, men tangentbordet känns onödigt, eftersom det funkar rätt dåligt i android. Någon laptop ersättare är det absolut inte för mig, inte ens i närheten.
    Nätverket är dessutom superslött, kanske pga av att wifin inte har så bra räckvidd.
    Men som ren platta är jag nöjd, kan iofs ifrågasätta varför alla uttag och hål har gummipluppar förutom hdmi, som är ett uttag som jag aldrig kommer att använda, medans alla andra såsom det nödvändiga microSD har pluppar.

    Skulle alla dagar i veckan välja en 64MB utan tangenbord om valet fanns.
     
  8. Jaksan

    Jaksan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur fungerar tangentbordet dåligt?
     
  9. vespaman

    vespaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Enklast att förklara det är nog liksom att Android inte är gjort för fysiskt tangentbord i grunden, iaf inte ett 'komplett' tangentbord. Det verkar som att det är upp till appen att tolka tecken som inte är ascii. Tex ctrl, pil upp/ner, TAB osv.
    Detta tillsammans med att många appar har radbaserade editorer gör att åtminstånde jag får tidigit 80-tal-vibbar. Vissa appar erbjuder istället CTRL som en knapp på skärmen - hur smidigt är det när man har en CTRL knapp?

    Kanske har jag fel, kanske är Android i sig tangentbordsredo, men inte apparna. Frågan är isf om dom kommer att bli det, när 90% av dem är gjorda för pek?

    Tangentbordet för mig mer ett sätt att förbättra inmatningsfälten, tex webadresser osv samt som extra batteri. Fast med det fäst, mister man även lite granna smidigheten med en platta, kan jag tycka.

    Många appar är dessutom i porträttläge, då blir det ännu fånigare med tangentbordet.. Sonos och spotify blir ju löjligt oanvändbara tex.
     
    Jaksan gillar detta.
  10. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Facebook appen generellt är ostabil, använd deras hemsida vanliga hemsida facebook.com. Förresten var kan man ladda ner denna "mynet"? är det integrerad i ICS?
     
    Last edited: 3 feb 2012
  11. Jaksan

    Jaksan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Okej tack för infon. Synd då tangenbordet är den stora anledningen till att jag är sugen på primen
     
  12. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det där med portträttsläge, varför är det så? Borde de inte anpassa apparna så att de funkar i både portträtt och landskapsläge?
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 689
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jo, men av någon anledning går det löjligt trögt. Jag kommer inte på någon bättre anledning än att man bedömer antalet surfplattor med Android som för få i dagsläget för att man skall ha vidare bråttom.

    Möjligtvis ville man inte heller lägga resurser på Honeycomb som endast var avsett för surfplattor och valde i stället att vänta på efterföljaren (Ice Cream Sandwich/4.0) som är avsedd för både både surfplattor och telefoner.
     
  14. Morris

    Morris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte annat än att tycka helt tvärtom! Tangentbordet fungerar i mina ögon riktigt bra tillsammans med android. Bara en sån sak när man vill kopiera text, ctrl+c ctrl+v, hur underbart låter inte det? visst jag kan givetvis hålla med om att det är lite störande med de appar som dyker upp i porträttläge men då har jag å andra sidan bara lyckats hitta två såna än så länge (varav ena var wordfeud och andra var epic astrostory och då gick den senare över till landskapsläge igen när man väl var inne i spelet) . En annan sak som folk inte tänker på är att en prime tillsammans med dockan innebär att man slipper sitta och hålla i plattan hela tiden, vilket jag tycker ha varit väligt jobbigt med andra plattor.

    Så om man är ute efter någon form av lätt laptop-ersättare med enorm batteritid så lutar jag mer och mer över till att säga att detta är vägen att gå!
     
  15. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Friendcaster är väl en bättre Facebook-app än deras egen?

    Sent from my Transformer Prime TF201
     
  16. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Tycker också att tangentbordet är hur bra dom helst, och det lirar skitbra till Android, ser inte slls problemet? Det jobbiga är appar som är ämnade för stående skärm..

    Tvärtom så tycker jsg tangentbordet underlättar med alla snabbknappar. Dessutom funkar musplattan toppen, prova att swipa med två fingrar på plattan då växlar du mellan hemskärmarna.
     
  17. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tycker tangentbordet är klockrent! Fungerar som ett perfekt bordsställ när man sitter vid matbordet och tittar på serier ;-)

    Vill man slösurfa i soffan är det bara att klicka lös den, går på tre sekunder.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    +1 på tangentbordet. Jag skulle inte klara mig utan.
    +1 även på att för många applikationer inte är anpassade till tablets eller ICS. Tragiskt, men det blir åtminstone bättre vad tiden lider.

    Slänger in min favvofråga här också: Nån som hittat ett sätt att streama mkv ut rar-arkiv?
     
  19. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det var då ett tjötande om det här.... varför inte bara packa upp "piratjunket" först ?? Kan inte se problemet ???

    --------------------------------------------------------------------------

    Jag har inte haft tid pga av en massa jobb men jag trivs med plattan....:D

    ICS-browsern ersatte jag snabbt med Dolphin som är klart bättre.

    Spotify funkar som är mycket viktigt för mig.

    Har inte haft några trubbel med WiFi utan det bara funkar. WPA2/AES i routern.

    Sen har jag rootat för att installera vad jag vill !!

    "So far so good"....:teeth:
     
  20. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Tror du att du inte kan se problemet betyder a) det finns inget problem, eller b) det finns ett problem som du inte kan se?
    Hade det varit ett alternativ att packa upp filerna så hade frågan aldrig uppstått, men tack för tipset..