Diskussion: Utlåtande Transformer Prime

Diskussion i 'ASUS' startad av derivate, 1 feb 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER


    Jo det är ganska roande när någon inte kan packa upp sina mödosamt nedtankade piratalster....:teeth:
     
  2. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag anade att det var ett för komplicerat problem för dig.
    Nu är vi dock väldigt OT. Jag ber om ursäkt för att jag ställde frågan i denna tråd.
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau... jag vet hur man packar upp ett rar-arkiv..... inte så svårt egentligen..;)

    Men visst är du OT.....
     
  4. gerhardp

    gerhardp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt av precis motsatt uppfattning. Tangentbordet är helt enkelt lysande. Att det dessutom laddar plattan när den är dockad är magiskt. Förmodligen använder vi inte samma appar, för jag har ännu inte stött på något fall där exempelvis CTRL-C och CTRL-V inte funkar.

    Att kunna skriva långa texter "på fältet" utan +2kg laptop och att enkelt plocka loss plattan och kunna läsa långa rapporter i porträttläge är som en dröm för mig. Att det är nästan ett fullt dygn i batteritid under full användning - ja, vad kan jag säga.

    Instämmer förstås i det löjliga med appar som Sonos och Spotify (EDIT: Spotify funkar ju i landskapsläge), som inte funkar i landskapsläge, men låt oss sätta eld i baken på utvecklarna istället.
     
    Last edited: 5 feb 2012
  5. gerhardp

    gerhardp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade lite trubbel med WIFI både hemma och på jobbet, men det visade sig att det åtminstone delvis låg på router-sidan. Bytte WIFI-kanal på routrarna och vips så var farten uppe i angenäm hastighet. Trångt i etern när man befinner sig i storstaden.

    Hade inte reflekterat så mycket över detta tidigare, eftersom jag oftast kör trådbundet annars. Dock anar jag att Primens WIFI-hantering inte är lika förlåtande som andra bärbara enheter vad gäller "oren" radiotrafik och känsligare för halvbra nätkonfiguration.
     
  6. vespaman

    vespaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Självklart finns det fördelar med tgb; extra batteri kan man ju inte få för mycket av, och det blir ju ett bra stöd om man ska kolla på film på flyget till värmen. Blir ju dessutom ett bra skydd för skärmen när man reser.
    Men här hemma har jag stoppat tillbaka gummiplupparna :-) och kör vidare med mina datorer när jag vill ha bra tangentbordsfunktion.

    Men min laptop väger däremot inte mer än prime+docka, den har dock sämre batteritid (12 timmar gentemot 18), dock guldtgb, så valet är lätt för mig.

    Men självklart är det ju så att allt hänger på vilka behov man har, och vilka appar man kör, och hur snabbt man vill kunna skriva. YMMV som vanligt.

    Såg &så att spotity körs i landskap nu, det gör den inte på min Galaxy Nexus, konstigt nog.. Hmm.
     
  7. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Ni som köpt er en transformer prime hur nöjda är ni med den. Har läst en del skit om den på xdas forum. Själv så har jag beställt en men blir ju osugen när man läser om allt strul som den har. Kostar ju en del så man vill ju inte köpa grisen i säcken.
     
  8. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    När man läser runt här verkar de som fått felfria vara riktigt nöjda men det verkar o andra sidan vara många som fått plattor med problem även bland Swedroids användare. Jag förväntar mig få hem min idag eller i morgon så man får väl se vilken skara man får sälla sig till.

    Man kanske borde göra en poll här på forumet för att se hur många som fått felfria vs. defekta.
     
  9. kvarnvagen

    kvarnvagen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är grymt nöjd med den faktiskt. Efter att jag upplevt en eller två omstarter första dagen har jag sedan dess inte haft en enda. Tangentbordet underlättar rejält när man skriver och skärmen känns riktigt bra. Det trådlösa fungerar lika bra som på min HTC Desire för mig.

    Har ännu inte börjat använda den i jobbet, men kan se en del användningsområden för den där när det gäller exempelvis anteckningsmöjligheter och dokumentläsning.

    Sen är det synd att det ännu inte är många program som är anpassade för Android 4.xx (Viaplay-appen till exempel) men det är ju inte plattans fel.
     
  10. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har lärt mig att Asus har en icke-fungerande kvalitetskontroll med sina plattor. Min fungerar lyckligtvis rätt ok förutom gpsen som är helt död (Stor tumme ner) och att jag tillika andra som köpt från Expert inte får några firmware automatiskt.

    Sent from my Transformer Prime TF201
     
  11. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    http://lh6.ggpht.com/-_eijZr6d1bY/TzF4jm7aNdI/AAAAAAAAAZk/5zDK6PUwOlU/s0/_MG_0447%252520-%252520Peter%25252CVignette.jpg

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
    Last edited: 7 feb 2012
  12. Ultura

    Ultura Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    ASUS Transformer Prime
    Läcker bild :D ..

    Nu fick ju jag min platta igår, men har använt den en hel del och jag är supernöjd, dock så fungerar inte GPS:en alls verkar det som, men det är inget som bekymmrar mig, har inte tänkt använda den ändå, sen har jag 1 död pixel som ibland kan vara lite irreterande om det är ett fält med en o samma färg just där den befinner sig.

    Annars har jag inte haft några omstarter alls, jag har haft nån app som kraschat men löste sig fort.
    WiFi funkar kanon, har snäppet bättre mottagning än med min SGS dock svajjar en till litegrann ibland och hoppar ner några snäpp men den dör aldrig.

    Sen var det ju en grym putstrasa man fick med, fingeravtrycken försvinner direkt :P

    Det är ju också ett sort plus att den är grymt snygg och att den känns riktigt fin att ha i nävarna, skärmskydd kommer jag skaffa, och förmodligen bakside skydd, nästan lite synd att montera film på baksidan så man blir av med den härliga alu känslan, men vill ju inte ha repor.
     
    Last edited: 8 feb 2012
  13. Brodroid

    Brodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har inte stött på något bekymmer än, blev mäkta förvånad över hur smidigt och snabbt det gick att uppgradera till ICS! Min lg p500 var aningen jobbigare att uppdatera.

    Är fruktansvärt imponerad över den här plattan, faktiskt värd sina pengar, vilket jag aldrig hade trott om en sketen surfplatta.. jämför man primen med de andra androidplattorna i samma prisklass idag så finns det ingen som slår denna! Men som alla konstaterat så är gpsen dålig eller obefintlig, men som sagt vad ska jag med gpsen till när jag istort sett bara använder den hemma.

    Sluta fundera o köp!
     
  14. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Avbeställde min i morse.... verkar vara lite som ett lotto om man får en bra eller kass transformer prime. Kommer säkert inte använda gps men finns den med så ska den väl för tusan funka. Hoppas att Asus eller någon annan släpper en snajsig tablet snart så man inte behöver vänta i evigheter.

     
    Gnopps gillar detta.
  15. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Min har börjat fungera sämre och sämre och det är speciellt webläsaren som ställer till det. Rätt som det är så visas bara en vit skärm. Ibland kan man hitta en liten bit av sidan. Back funkar ofta inte, utan man måste trycka två, tre gånger. Jag upplever hela surfupplevelsen som en pina numera.
    Program hänger sig och krashar oftare nu.
    Jag hoppas verkligen att uppdateringen löser en del problem.
     
  16. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Testat fabriksåterställning ?
     
  17. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Nej. Kan man inte köra 14 dagar utan att göra en factory reset så är det något fundamentalt fel.
     
  18. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Skicka in den då, men det första de kommer göra är factory reset, och funkar den efter det så skickar de tillbaks den... :)
     
  19. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har ett fel på skärmen, så jag väntar bara på att butiken ska få in nya. Ju längre tid det tar, desto större är chansen att jag får en som är förbättrad, men jag måste samtidigt leva med denna som bootar om och beter sig märkligt. Ibland känns det helt ok, men ibland blir jag lite frustrerad.
     
  20. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Testa ...Du har ju inte direkt nått att förlora.