1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  2. Black Friday-rean har börjat. Tipsa och ta del av de bästa fynden i tipstråden. Se även diskussionstråden.
    Stäng notis

Utvärdering av mobil 57 från universal telecom

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av mr.haank, 31 dec 2011.

  1. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Mitt nummer porteras till deras största fastprisabbonemang(10 GB) den 20:e maj. Kommer att rapportera löpande här hur det fungerar om ni vill.
     
  2. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Pratade med dem igen om att få mitt gamla abonnemang flyttat till Telia, och då fick jag svaret att de fortfarande utreder hur de ska göra, och att det ska ta veckor och inte dagar...

    Blir intressant att se vad som händer ;)
     
  3. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Inatt flyttades mitt nummer till Universal från Comviq. Satan vad det har krånglat!

    För det första så är mitt Comviq-abbonemang fortfarande aktivt med mitt nummer. Det nya kortet verkar dock också ha fått mitt nummer! Om jag skickar sms från comviq till universal så kommer det fram hos universal med mitt normala nummer som avsändare. Om jag skickar sms till mig själv från Universal så kommer det tillbaka till universal med mitt normala nummer.

    Enligt Universal så kan det ta någon dag innan comviq-kortet stängs. Enligt Comviq så har Universal gjort fel...

    Surfen fungerade inte heller när jag satte i kortet. Kontaktade kundtjänst som gjorde något så att det började funka. Dock är min hastighet begränsad till 1 Mbit trots att jag har deras 10 GB fastpris som ska ge full hastighet.

    MMS fungerar också sporadiskt. Jag kan skicka till mig själv, men min sambo som har Tele2 kan inte skicka till mig. Jag kan dock skicka till henne.

    Vad sjutton ska man tro om detta? Någon som haft liknande problem?
     
  4. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Samma problem här, har precis bytt till Universal och mobildata fungerar inte. Blir till att vänta på att kundtjänst öppnar...
     
  5. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Mobildata fixar de med ett klick verkar det som. Jag hade samma problem. Återkom gärna med om du kan surfa i mer än 1 Mbit/s också. Det kan inte jag nämligen...
     
  6. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag löste det själv, återställde APN för att sedan ändra tillbaka den från halebop.telia.se till online.telia.se. Efter att jag sparat drog det igång direkt.
    Får mer än 1 mbit, men bredbandskollen fungerar inte, som vanligt. :-/
     
  7. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Fortfarande bara 1 Mbit/s surf fast jag beställde 10-50. Börjar bli en aning less. Hur svårt kan det vara att ordna?
     
  8. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Pushade på lite om överflyttningen Telenor>Telia i morse. Fick veta att jag hade en abonnemangsform som inte kommer flyttas över (Gratis 0+Surf), trots att jag har blivit lovad en portering...

    Svarade med att påpeka det, så får se hur de svarar nu. :neutral: Verkar inte ha någon vidare koll iaf. Hur är det med Cupcake, du hade väl något Gratis 0-abonnemang, har det flyttats över eller har du fått samma svar?

    Den 2014-05-28 07:01 skrev du:
    Tänkte fråga ännu en gång hur det går med överflyttningen av gamla abonnemang till Telia.

    ----

    Hej,

    tack för ditt mejl.

    Du har ett prisval som inte ingår i nya Telia prisplanen och du kommer ligga kvar på telenors nät.

    Med vänlig hälsning,
    Nicklas

    Kundtjänst
    Universal Telecom

    ----

    Hej!

    Jaha, ni verkar ju verkligen ha full koll på vad ni håller på med... Stämmer det då att mobil57/surfis57 flyttas över, men inte gratisabonnemanget? Så om jag byter till det och betalar 7 kronor extra för i stort sett samma sak så flyttas jag över?

    Fick även ett löfte av eran kundtjänst om att flyttas till Telia för tre veckor sen. Gäller inte det löftet längre?
    http://i.imgur.com/urvOjSy.png

    Hälsningar,
    Silas
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Android Expert Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    11 665
    Mottagna gillanden:
    3 415
    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 11 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 11 Pro 256GB
    Platta:
    iPad Pro 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini 4
    Jag vet faktiskt inte, har gett upp Universal faktiskt. Har abonnemanget kvar men ska avsluta det när som. :)
     
  10. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Så det var inte det som du fick brev med datum för?
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Android Expert Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    11 665
    Mottagna gillanden:
    3 415
    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 11 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 11 Pro 256GB
    Platta:
    iPad Pro 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini 4

    Du menade så. Jo, det har flyttats över till Telia. Menade att jag inte använder det dock. :)


    Skickat från min iPhone via Tapatalk
     
  12. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Konstigt. Nu påstår de nämligen att mitt abonnemang inte ska flyttas över till Telia alls för att det inte finns i "nya Telia prisplanen", men uppenbarligen fanns det ju när ditt flyttades över... Så antingen så är det ändrade planer, eller en ren lögn för att de vill ha kvar kunder hos Telenor (kanske billigare?) :ehm:

    Edit: Pratade med chatten nu, och tydligen så gick det bra att bli flyttad ändå. Får troligtvis ett nytt kort i nästa vecka. Om inget mer händer -_-
     
    Last edited: 28 maj 2014
  13. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vart hör du av dig för att få prata med vettiga människor? I chatten blir man mest kopplad till tomtar tycker jag. Försökte även ringa en gång. Tydligen kom jag då till fel avdelning för snubben kopplade mig vidare direkt... Har även kontaktat dem via formuläret, men de svarar ju inte där.
     
  14. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tycker att man får bättre svar från chatten än när de själva svarar på lämnade meddelanden. Från Elisabeth och Johan har man fått relativt samstämmig info, medans andra har gett ett mer förvirrat intryck. :P

    Å andra sidan så har jag gjort det till en vana att höra av mig var eller varannan vecka sen det här började (för drygt en månad sen). Annars hade det nog inte hänt ett dugg. Envisast vinner, och det är nog inte så att kundtjänsten inte vill hjälpa till, utan att de inte har fått veta exakt hur de ska göra.

    Så hör av dig lite då och då och fråga hur det går ;)
     
  15. 6150

    6150 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    3 789
    Mottagna gillanden:
    1 148

    MINA ENHETER

    Den enda gång jag fick vettig hjälp från deras kundservice var när jag hade tröttnat på strulet med 4G och sade upp abonnemanget.

    Kan verkligen inte rekommendera någon att bli kund hos Universal.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  16. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Verkar vara mycket problem med porteringarna, men jag som beställde nytt kort har de senaste 3 veckorna fått vad jag beställt, 1mb ner, och inget strul i övrigt.
     
  17. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Jag är benägen att hålla med. Det fungerar säkert bra när allt väl kommer igång. Normalt så har man ju inte kontakt med kundtjänst särskilt ofta.

    I början funkade inte min mobilsurf alls. Efter att ha kontaktat dem så kom det igång, men bara i 1 Mbit/s. Trots dagliga påtryckningar så har inget hänt trots att numret flyttades 20:e Maj. Hur svårt kan det vara att fixa? Det är ju uppenbart bara fel profil på kortet. Om det inte löser sig snart så byter jag nog operatör faktiskt. 6 Månader gratis var lockande och jag hade hoppats att de åtminstone skulle kunna leverera vad man beställde. Men tydligen inte...
     
  18. 6150

    6150 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    3 789
    Mottagna gillanden:
    1 148

    MINA ENHETER

    Allt fungerade för mig när jag fick kortet, sedan låg internet nere i runt en vecka (!), efter det kom aldrig 4G igång, de lovade att tekniker skulle ringa upp mig osv, efter några veckor utan 4G sade jag upp abonnemanget.

    Så lång tid ska det inte ta för dem att få igång 4G!

    Har hört från fler som har haft problem med Universal, bland annat med stadsnät.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  19. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    2 381
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Jo att supporten är sämre än hos dyrare leverantörer får man nog räkna med. Det kan jag också leva med. Men de måste ju kunna leverera vad man beställt i alla fall.
     
  20. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Men kan det inte även vara så att de gapade för stort i sin nuvarande kampanj? Gratis 6 månader, tror ni inte många personer hoppar på då?

    Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk