Utveckling av app??

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av bananabooiie, 11 oktober 2010.

1. bananabooiie

bananabooiie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej jag undrar vart man ska börja när man ska börja utveckla Android om jag har förståt rätt så är en bra grund java.

Nu kommer många säga denna fråga finns i många trådar redan. Men jag tycker ej de tar upp det så bra och skulle vilja har lite mer ingånde tipps och trix till lite tutorials o.s.v :D

Det skulle vara grymt bra:D jag tror det inte bara hed hjälpt mig men många andra också.

Tack till alla på förhand.

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vart står du just nu, dvs har du t.ex programmerat tidigare?

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är väldigt svårt att ge några direkta tips på sidor till en som är helt nybörjare eftersom alla lär sig olika. Det jag kan rekommendera är att kolla på exemplen som finns och försöka ändra dem. Typ börja med "Hello World" programmet och ändra typ text och färg. Sen är det bara att gå vidare med svårare saker. Men det är inte lätt för de flesta att lära sig programmera det krävs många timmars träning. Men det kanske du redan känner till.

Det jag rekommenderar om du har programmerat tidigare är att googla för det är det snabbaste sättet att hitta hur du ska lösa dina problem att läsa i en bok kan aldrig lära dig programmera utan det handlar om erfarenhet.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Alla Hello Tutorials är väl att rekommendera på googles sida.
    Eclipse är väl lättast att använda också. Sedan finns det en hel uppsjö med olika böcker, jag gillar inte böcker bortsett från referensmaterial.
    Kurser börjar det finnas gott om på högskolor om det är ett bättre sätt.

anddev har en hel del sköna tutorials och exempel att använda och lära sig genom.

5. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du står ut med att lägga en slant ($40/år), kan jag rekommendera Commonsware.
    http://commonsware.com/books
    http://commonsware.com/warescription
    Du får tillgång till ett flertal PDF böcker, som uppdateras löpande så fort det kommer en ny Android version. Väl värt pengarna för att snabbt komma igång med praktisk Android hackande och hålla sig löpande uppdaterad.