Utveckling för abb-kostnader?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Andreas266, 29 mar 2012.

  1. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    I och med priskriget mellan Tele2 och 3, hur tror ni att utvecklingen kommer att se ut för kostnaderna för olika abonnemang? Kommer det komma liknande kampanjer om ett tag eller är detta en engångsgrej vilket gör att priserna kommer ligga kvar på 7-800 i månaden? Är det så många som har bundit sig i 24 månader nu att det innebär att ingen är direkt sugen på att köpa nya mobiler om 6-12 månader?

    Den ena gissningen är självklart lika mycket värt som den andra så det är fritt fram för spekulationer!
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror att detta kommer att upprepas, kanske när 3 fyller 10 nästa år - eller något liknande! Kanske om två år då som ska fightas för att behålla dig som kund efter att dessa supererbjudandens bindningstid gått ut.

    Kanske påverkar detta fastpriset lite, men inte så mycket att det sjunker till dessa priser konstant, tyvärr.
     
  3. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Även om jag inte nappade på Tres eller Tele2:s erbjudande var de ju bra så jag hoppas du har rätt. Eventuellt väljer jag någon av de om inte Telia börjar med bättre villkor för surf nästa gång ;)
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har oftast rätt ;) - skämt åsido, men 3 borde köra någon kampanj som när dom fyllde 5! Det brukar ju vara någon större kampanj varje år hos de stora operatörerna - men detta var nog den största jag någonsin sätt under mina hela 16-år i livet :)