Vad är det första jag bör göra i android väg?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av inact_0025, 31 maj 2011.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag har aldrig haft en android telefon men vill såklart roota den och fixa med det ena och det andra.

    Så det första jag undrar är vad ska man göra?
    Vilka appar är "must have" appar.

    Vilka tillbehör är "must have" tillbehör, ursäkta mina blåögda frågor, har läst och följt android ämnena här nu i flera månader men eftersom det är mest teori och 0 praktiskt så tappas det. Men sensation ska jag köpa, så skulle behöva lite tips så jag förbereder mig med info och mentalt :)
     
  2. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Du bör posta en sån här tråd under Android allmänt, det här är fel plats. Postad på rätt ställe får du sannolikt också fler svar.
     
  3. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Applanet e det första man ska dra ner.
     
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    jag anser att ett gmail konto är det första man skaffar, och att man lägger in alla sina kontakter där. har bytt tre handenheter och har varit underbart att bara skriva in sitt gmail konto och så är alla kontakter redan inne.
     
  5. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Tanka ner appbrain så får du bra tips på vad du ska tanka hem. Sedan laddar du hem adw ex som är en grym homereplacement och sedan tankar du hem facebook och syncar alla dina kontakter och skriver att du skaffat Android mobil;)


    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  6. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Det första du skall göra är att göra ingenting.

    Lär hur din telefon agerar i standard-läge, utan någon extra program installerad. Lär dig hur lång tid en laddning tar, hur lång tid du kan använda telefonen innan det är tid att ladda igen.

    Med ett fint språk så heter detta att skapa en "baseline" som du sedan kan bedöma dina ändringar med.

    Jag vill gissa på 2 veckor eller så.

    När du sedan vet hur din telefon fungerar, så kan du börja att installera program. Och max. 1 nytt program per vecka. Om du t ex installerar 5 program på 3 dagar, och din telefon plötsligt börjar att starta om värja 4:a timme, så vet du inte varför och vilket program som är boven. Samma om batteritiden plötslig blir dålig.
     
    Last edited: 1 jun 2011