Problem: Vad är det som drar slut mitt batteri?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av vic, 11 jul 2013.

1. AlexMH

AlexMH Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte testat med olika efter att jag fick tillbaka den från service, men innan dess så testade jag med tre olika usb sladdar, har både en vit adapter (original) och en svart som köptes för att testa med. Även testat i olika uttag i hemmet. Det blev inte bättre med någon av dem då. Ska testa igen ikväll och se om det kanske går bättre.

2. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Bra laddare och kabel är tokviktigt!

Nu är det här kanske inte ditt problem, men är det de så skriv ett svar så alla ser att; använd bara original-laddare med hög Ampere och original-kablar av hög kvalitet. Det är viktigare än man tror. USB-laddning (utan separat strömmatning) är big no-no!

3. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ladda hem: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector&hl=sv

och följ dessa instruktioner :

#1 Charge your phone above 90% and unplug cable (or just reboot the phone)
    #2 Give it a time (1-2 hours) to accumulate some wakelock usage statistics
    #3 Open “Wakelock Detector”
    #4 Check the apps on the top, if they show very long wakelock usage time then you found the cause of your battery drain!

4. AlexMH

AlexMH Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren. Jag tror att jag fått fason på telefonen nu. Med största sannolikhet handlade det om strömkällan. Jag testade runt lite igår kväll med olika USB adaptrar, kom sedan på den sluga idén att koppla in usb sladden till iphone adaptern. Då började telefonen att ladda som den skulle utan att jag behövde ha på flight mode eller stänga av den.

Den drar inte lika mycket batteri längre, förmodligen tack vare att jag körde wakelock och ströp onödiga aktiviteter. Har haft telefonen igång, pratat i den, smsat, facebookat och lite annat diverse och den är fortfarande på 92 %. Dvs från att jag drog ur laddaren imorse runt 08.00 fram till nu 14.00 så har den dragit 8 % med normalt användande.