Vad är det som gäller vid felskrivning vid beställning (TRE gjort bort sig)

Diskussion i 'Xperia 5' startad av Dejch79, 21 okt 2020.

  1. Dejch79

    Dejch79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2019
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag beställde luren från tre den 20e, och hos tre så står det så här:

    Beställ nya Xperia 5 II 5G senast 20 oktober 2020 och få premiumhörlurarna 1000XM3 på köpet (värde 3000 kr). Ta del av erbjudandet på Sonys hemsida senast den 11 november 2020.

    Men på Sonys hemsida, så står det att man skall ha köpt telefonen senast den 19e, och inte 20e som tre skriver. Någon annan som vet vad som gäller och ifall sony har förlängt datumet eller inte?

    Jag ringer självklart till TRE, vid två olika tillfällen eftersom jag fick aldrig något korrekt svar alls, men i princip så är det ingen som har koll alls. Utan de hänvisar mig till Sonys hemsida, och ber mig registrera kampanjen när jag fått telefonen, men självklart kommer det inte gå igenom eftersom det står 20e på kvittot och inte 19e.
     
  2. atomicboy

    atomicboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Avtalet hos Telenor stog 20 oktober också,gick bra att beställa
     
    Dejch79 gillar detta.
  3. Dejch79

    Dejch79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2019
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack för svaret. Så jag antar att det måste vara specialdeal som de har med vissa operatörer.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 926
    Mottagna gillanden:
    7 922
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Men har du testat att göra beställning av hörlurarna? Börja med det direkt när du får telefonen och ta det därifrån känns väl som det smidigaste.

    Var försiktig med telefonen (typ låt så mycket plast som möjligt osv sitta kvar), så kan du fortfarande använda ångerrätten om det skulle bli något krångel.

    I övrigt brukar operatörerna ofta skriva att de reserverar sig för eventuella tryckfel. Rimligt är då att du får ångra köpet eller att du får hörlurarna levererade enligt kampanjen.